Hej!
Hur mycket behövs egentligen demonteras och bytas på en platta när man ändå har lyft av karossen. Måste rubbet bytas och gås igenom eller räcker det med att byta bussningar och sådant och sedan en ordentlig rengöring och målning. Det absolut viktigaste skälet till mitt karosslyft var rosten i golv och trösklar, och detta ska jag byta ut. Känns som det blir svårt att få ihop allt om man river isär varenda molekyl. Men det kanske är dumt att inte göra det när det kanske är enda ggn som jag lyfter karossen. Känns bara lite onödigt att riva ned fullt fungerande prylar.
Tja laga bara det som är trasigt...
men gummigrejer har ju kortare livslängd.. så.
Är växellåds damaskerna sönder, byt dom, är växellåds fästena(Gummi) sönder, byt då det är enklare när grejerna är lättåtkomliga.. annars gör rent måla och var glad..
alla gummislangar till broms systemet bör bytas om dom inte nyligen är bytta, då dom kan se fina ut men kan vara helt kass.. en mindre kostnad men som är enkelt att fixa när man kommer åt. just broms systemet vill man ju ha hundra friskt!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Kolla även bränsleröret 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
