1

Har fått min Pacifia, 1979 Mexico beige Westfalia i orginallack stulen. Troligen blev den stulen någon gång efter den 20 mars i Hägersten, Stockholm, där den stod parkerad. Den har fortfarande amerikanska originalplåtar med reg.nr 130 YQY.
Chassinummer: 2392121977.

Troligen har asen som stal bilen krossat höger framruta, så om någon hör något om någon som vill köpa reservdelar som ruta, tändningslås så kan det vara till den här bilen.

Om någon har någon information eller möjligen sett den så vore jag otroligt tacksam om ni hörde av er, antingen på forumet här eller på telefon: 0708-85 64 26, e-mail: [email protected]

En utfästelse om 10.000kr i hittelön finns.

Tusen tack på förhand!
Johan Perjus

Needless to say I am devastated to learn that my bus Pacifica, a 1979 Mexico Beige Westfalia in factory paint, was stulen off the street in Hägersten, Stockholm sometime during the last three days. I am offering a no questions 1000 Euro reward for information leading to it's safe return.
Again it is a 1979 California import original blue plate (license plate 130 YQY) Chassi No 2392121977
Please text +46708856426 or e-mail [email protected] for any information

Post's attachments

Bild 130YQY.jpg, 342.27 kb, 1698 x 1263
Bild 130YQY.jpg 342.27 kb, 324 downloads since 2015-03-26 

2

Fy 17. Vi håller ögonen öppna.
För alla som vill ha större chans att få tillbaks ngt stulet, kan jag rekommendera att skaffa spårsökningssystem. Finns för några tusen. När jag får ut min buss, skall jag definitivt ha det

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

3

Fy 17. Vi håller ögonen öppna.
För alla som vill ha större chans att få tillbaks ngt stulet, kan jag rekommendera att skaffa spårsökningssystem. Finns för några tusen. När jag får ut min buss, skall jag definitivt ha det

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

4

Tusen Tack MattsR för att ni håller ögonen öppna! ICQ/ab

5

Så fort vi får nys om något så hör vi av oss.
Ett tips kan kanske vara att lägga ut en annons på Blocket om att du har några sidorutor till folkabuss 70-tal till salu.
Biltjuvarna vet kanske ej om beteckningen bay..
Skulle någon höra av sig så säg att dom passar vissa årsmodeller och fråga vilken modell dom ska sitta i?
Kanske ett långskott, men jag skulle göra allt för att få tillbaka den.

6

Jävla skitfolk! ICQ/ac

"Daddy Cool"

7

Att det ska va så helvetes svårt att skilja på mitt och ditt, Fan man blir så less på sånt alltså. hoppas du hittar din buss igen.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

8

kolla in detta kan ju va samma tillvägagångssätt
http://www.automotorsport.se/artiklar/n … oner-domda

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

9

hoppas verkligen du får tillbaka den, jag håller ögonen öppna !!

10

Vilka svin! Håller ögonen öppna också!

SÄLJER VW-DOFTGRANAR PÅ TRADERA! https://www.tradera.com/profile/items/4 … ill-sankan
Går bra att kontakta mig via PM om man är intresserad!

11

Delade din info på Fb och hoppas den delas vidare och att det leder nånstans

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

12

Tack snälla för att ni håller ögon och öron öppna!! Och tack för tips på sätt att hitta den! Den om blocket var smart! ICQ/ab

13

Kolla med polisen hur de hanterar felparkerade, bötfällda och tillslut bortbogserade bilar med utländska skylar.

om det är en knarkare eller motsvarande som stulit den som övernattningsbil kommer den kanske hittas övergiven på en parkering.

en kamrat förlorade sin risiga Saab 900 många gånger men den kom alltid tillbaks när mängden parkeringsböter orsakade att den skulle bogseras bort. dock var den bilen spårbar till honom via regnr.

Det är ju inte lätt att stjäla en modern bil, så en veteran är ju ett mer logiskt byte för den typen av biltjuv.

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

14

möjligen är ovanstående scenario kommunens ärende, på samma vis som kommunen ansvarar för bortforsling av utbrända bilar.

hittade detta, fel kommun men regelverket bör vara likvärdigt.

Skrotbilar/fordonsvrak/avställda fordon dyker ibland upp på icke önskvärda platser i kommunen. Det är i första hand ägaren som har ansvaret att ta bort ett fordon som av någon anledning inte går att använda och står på olämplig plats.

Om det inte går att få kontakt med ägaren till ett fordon eller om ägaren inte kan flytta på fordonet av någon annan orsak, kan en myndighet ta hand om ärendet. På de statliga vägarna är det Trafikverket som är ansvarig. Om fordonet är uppställt på så kallad allmän plats så som gator, parkeringar, torg eller parker kan Gällivare kommun, med hjälp av lagen om flyttning av fordon (1982:129) samt i vissa fall med hjälp av förordningen (1982.1989), besluta att fordonet skall omhändertas och skrotas på bilägarens bekostnad.

Om ett fordon har lämnats på någon annans mark, är fastighetsägaren ansvarig att i första hand försöka kontakta ägaren av fordonet så att ägaren transporterar bort fordonet/ skrotbilen. Kommunen kan i vissa fall vara behjälplig med handläggningen om fastighetsägaren ansöker om hjälp.

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

15

En perfekt bil - för våra kära EU migranter,
Kör en runda runt stan, finns minst ett 60-tal kända bosättningar i och kring Stockholm sa de härom dan på tv. ICQ/ab

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

16

Troligen inte en fattig tiggare.

Förmodligen snodd av en helyllesvensk för slakt. Kanske till och med någon här? Westfaliaprylarna används för renovering / ombyggnation av svensk bil. Slaktad kaross dumpad /dumpas.

17

Jag jobbar i Stockholm och har själv åkt förbi den bussen och undrat varför man har parkerat den där. Min erfarenhet av den här staden är att det snos en hel del. Jag jobbar i byggbranschen och märker hur fräck dom i från Baltikum är, jag vet en ställningsfirma som blev av med en hel fasadställning mitt i stan. Ställning värd 300 000 kr, tjuvarna var klädda i byggkläder och många åkte förbi där och såg dem mitt i natten. Hyresfirmorna har stora problem med att dom hela tiden blir av med dieselelverk, kompressorer och mycket mer, de har ofta spårningspuckar i de dyrare maskinerna vilket de lärt sig att det behövs nu på senare tid.

Jag tror inte att det är någon på det här forumet som har tagit bussen, den har förmodligen åkt i en lastbil över Östersjön eftersom att det går att tjäna pengar på dem och en sådan buss är värd en del.

Jag lånade syrans bil, en gammal Toyota från 1995, och parkerade sedan bilen i Kärrtorp på hennes parkering. Passade på att kolla oljan på den, det var helt torrt på stickan vilket visade sig bero på en söndertorkad oljeslang så där fick den stå. Någon morgon senare tittade hon ut genom fönstret och såg att något saknades - va fan är min bil? var vad hon tänkte. Tjuvarna kan inte ha kommit så långt, ingen olja och dåligt med bränsle. En exakt lika bil som stod parkerad en bit bort försvann samtidigt. Det här var för ca 4 månader sedan och bilarna har inte dykt upp någonstans, de har förmodligen gått till Afrika.

Jag hoppas verkligen att din buss kommer tillrätta! Det är för jävligt att det ska vara så här!

Samba buss 1965 Buss 1967 Bubbla 1951

18

Det var bara ett tips.....
Jag menade inte att dom snott den - för dom lånar väl bara saker.  ICQ/ad

Trenoll skrev:

Troligen inte en fattig tiggare.

Förmodligen snodd av en helyllesvensk för slakt. Kanske till och med någon här? Westfaliaprylarna används för renovering / ombyggnation av svensk bil. Slaktad kaross dumpad /dumpas.

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

19

Den står inte på uppsamlingsplatsen för felparkerade bilar vid Spånga station?

Projekt ska man ha, många och stora.

20 Senaste redigerad av lill danne (2015-03-29 17:44:28)

Efterlysning Ligger ute på zatzy nu jag mailade dom igår

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

21

Hört att den är återfunnen. Dock duktigt klottrad...

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

22

Hört att den är återfunnen. Dock duktigt klottrad...

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club