1 Senaste redigerad av Lars Arse (2016-01-30 20:42:04)

-

2 Senaste redigerad av Hebster52 (2015-03-25 20:05:41)

Mcpherson kom på 1302 fr.o.m. -71.. Likaså IRS...

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3

1. Ja. Typ1 med torsionframvagn går karossen å lyfta av plattan å ändå rulla plattan.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

4

Grattis Lars till köpet. Kliade lite i fingrarna men jag höll mig. Har projekt så det räcker. Hur komplett var den? Fråga: Hade inte halvautomaten IRS tidigare? Panelen är nog ganska lik de äldre "bakom" paddningen.

5

Det är aldrig fel att satsa på cabbarna! Kul sätt du köpt den på:-) Min såldes ny dec 66 och ställdes av -80. Redan då antagligen väldigt rostig och redan fult lagad på fler ställen. Hoppas din inte upplevt samma öde. Är det för illa så tror jag att det smidigaste är att köpa en donator. Det gör du på din 1303:a väl?
Det går ju att föråldra utseendet, finns ju en här på forumet som gör det, på en cab, kommer inte ihåg hans alias nu men det ser bra ut. I bak är det ju ganska så likt förutom mellanplåt, motorhuv och lampor. Fram, huv mellanplåt, tanklocksluckan, infästning stötfångare, mellanplåten till -67 i skärmarna -68 och skärmar.. Å en massa kromprylar osv... Vet inte om bakrutan i cabben ändrade sig till -68.
Jag hade också två cabbeobjekt en period. Det andra var en 1302:a där jag började köpa på mig en massa prylar. Sålde den till två skånebröder som byggde lamborghini-replikor. De visade även en galen cab med turbomotor och annat godis.

Mvh Mikael