1

Tjenare har problem med att mins bromsar bak ligger på... Släppt handbroms och justerskruven max och bytt bromsslangarna, vad kan de vara? De känns nästan som att kalvarna inte går tillbaka?  Hör löser man det? ICQ/ab

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

Öppna och smörj eller byt ut cylindrar o sådär kanske!

3

Kolla så att du har frispel i pedalen, det sitter en liten stång som trycker på huvudcylindern det måste vara ett spel på 2mm där så att kolven går tillbaka helt annars kan inte bromsvätskan evakueras från cylindrarna.
Kan också vara svullna slangar men kolla spelet först.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

4

Okej ICQ/ab aa ja har bytt slangarna ibak, det är där dom ligger på, men ska kolla spelet ICQ/ab tack för svaren ICQ/ab

5

Du kan också testa att öppna en luftnippel försiktigt, släpper bromsen då är det nästan garanterat stången ifram är problemet eftersom du bytt slangarna.
Skälvklart måste ju hjucylindrarna gå lätt men det har du säkert kollat redan.
Antar att  nya kopplingen är monterad o skrev du inte nåt om besikting i lördags i nån tråd, hur gick det?

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

6

Aa jo provat att släppa luftnippeln och då skönk dom ihop, så får kolla spelet ifram! Jo koppling sitter p.  Va inne på bess i lördags och det blev några lätta fel blandannat ljusindtällning, batteriet satt satt fast dåligdåligt, sen så var de svåraste att bromsarna låg på:)