Innan jag beställer nytt, finns det nån som råkar ha en cylindersats med kolvar liggandes.
1600-1640 ska passa ett 1600block utan bearbetning och de ska vara smida kolvar
Nytt eller i mycket bra skick
2 2015-03-22 10:17:26 Senaste redigerad av gazzerc4 (2015-03-22 10:18:01)
Hej,
Jag har ett nytt kit liggande..
88 mm med tjockväggiga cylindrar, slip in i blocket, men du behöver fräsa topplocken till samma storlek som 90,5 / 92 mm..
Tjockare väggar på dessa än 90,5 mm cylinderkitet. Ej att förväxla med tidigare slip in 88:or..
http://vwparts.aircooled.net/Piston-Cyl … 800t1k.htm
1600:- Köparen betalar frakten.
Svar via mail..
Mvh Lars 
Innan jag beställer nytt, finns det nån som råkar ha en cylindersats med kolvar liggandes.
1600-1640 ska passa ett 1600block utan bearbetning och de ska vara smida kolvar
Nytt eller i mycket bra skick
Det finns inga kit för 1600-motorer med smidda kolvar!
Jag har ett nytt kit i kartong AA 1600cc köpt från up north.
Jag har egentligen inte nåt behov av att sälja det så jag släpper det inte för vrakpris men en hundring under nypris kan du få det för om du hämtar det.
Och du har ju inte så långt hit.
Dock är det inte smidda kolvar.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
tack för visat intresse nu är de köpt.
PS. Är inte dom från ex classic som de står smidda kolvar i överskriften smidda?
tack för visat intresse nu är de köpt.
PS. Är inte dom från ex classic som de står smidda kolvar i överskriften smidda?
Om kolvarna är smidda så ser du det på priset. En smidd kolv kostar minst 1000 kr! Kolvarna som tex CSP felaktigt kallar smidda är pressgjutna, vilket är en helt annan sak.
Jaha då fick jag lära mej något i dag också de va ju bra 
retep skrev:tack för visat intresse nu är de köpt.
PS. Är inte dom från ex classic som de står smidda kolvar i överskriften smidda?Om kolvarna är smidda så ser du det på priset. En smidd kolv kostar minst 1000 kr! Kolvarna som tex CSP felaktigt kallar smidda är pressgjutna, vilket är en helt annan sak.
Okej då lärde jag mig nåt i dag me:) men om de inte finns några smidda kolvar hur kan dem då kosta 1000kr styck ?? Bara undrar 
stickan skrev:retep skrev:tack för visat intresse nu är de köpt.
PS. Är inte dom från ex classic som de står smidda kolvar i överskriften smidda?Om kolvarna är smidda så ser du det på priset. En smidd kolv kostar minst 1000 kr! Kolvarna som tex CSP felaktigt kallar smidda är pressgjutna, vilket är en helt annan sak.
Okej då lärde jag mig nåt i dag me:) men om de inte finns några smidda kolvar hur kan dem då kosta 1000kr styck ?? Bara undrar
Smidda kolvar kan du få tillverkade i vilken storlek du vill, men då blir priset därefter.