"masen; jo jag kommer igen, och jag vet ju hur skönt det kommer kännas när onepiece rutorna ska monteras i den nylackade mintgröna karossen... "

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
"masen; jo jag kommer igen, och jag vet ju hur skönt det kommer kännas när onepiece rutorna ska monteras i den nylackade mintgröna karossen... "

Bra jobbat. Lördagens höjdpunkt
Tackar Martin
Sådär, några punkter, spackel och den mintgröna lacken så är det klart sen 
Tja,eller vävtape och body..nä nu finns inga ursäkter när du har så fin plåt,bara att kapa och svetsa i.. 
Härligt att du pysslar vidare Guran, det blir bra med mintgrönt.
Eller kanske serise..(hur det nu stavas) bara bejaka din feminina sida 
KÄMPA PÅ!
Inspirationsbil
Hmmm...rosa...
Nä, karossen blir det till hösten då plattan förhoppningsvis är helt klar 
Ser ut att vara fina plåtar, har aldrig sett någon produkt från Finland än så det blir
spännande att hämta dom som jag ska använda snart 
Kom sent till garaget ännu en kväll igår och började med pizza
Förutom Macke och Gustaf så kom Norrland och fo_eldrac på besök och tror alla var involverade nån gång när det gamla bränsleröret skulle tas ut ur tunneln
men nu är det ute och det blir nog ett försök att få in nytt där så vi får se hur det går
Sen kände jag mig rätt klar men det gick inte för sig för dom andra så det blev att laga det i princip sista i golvhalvorna, och då dom andra tyckte det var ok att skippa den lilla pressningen längst fram och köra slät plåt så får det även duga för mig 
Så nu är det typ bränslerör och ramhuvud kvar, sakta men säkert så...
Tur du har dina vänner som jagar på dig till stordåd...
Önskar ofta jag delade mekplats just pga det.. man ser till att andra gör det dom "skall" göra ..när dom själva vill ge upp..
och ger en eller flera hjälpande händer+ inspirerande skitsnack imellanåt, så var glad att du har dom!!!
en annan får förlita mig på forumet för detta... och där e det ju lätt att strunta i förmaningarna och göra annat... skall bara osv.. (för oss som kan vår Alfons åberg..)
Ja inte skulle det bli mycket gjort annars, skulle aldrig vågat dra på mig nått sånt här stor objekt om jag inte delat garage heller... sen all mobbing man får på köpet är bara att ta 
sen all mobbing man får på köpet är bara att ta
det som inte dödar... härdar!!
tycker dom e "snälla pöjkar" 
Mobbing? Nej nu jäv...
Mobbing är bara en form av manlig omtanke.. 
Var är gillaknappen..
Ingen inspiration för kvällen efter att ha haft fullt upp under dagen
men jag tog mig ut och spenderade första timmen med snack och kaffe... ingen som mobbade mig och sparkade mig i arslet men till slut började jag väl med bränsleröret och jädra va bökigt, speciellt när man blev själv, men som tur var kom Peter förbi och assisterade så jag fick ut det hela vägen
vågade inte böja så mycket utan lånar nog en rörbockare av en polare innan jag fortsätter med böjen upp ur tunneln
Tittut
Inga direkt roliga uppdateringar men jag har ju börjat med en rapport från Lördagsmeket så jag kan väl lika gärna fortsätta
Igår blev det att fixera bränsleröret, satte dit ett par plåtfästen för bromsröret på tunneln som hade rostat bort och dessa fästes med svetsningar jag inte ens vill visa här...
Och när bränsleröret var på plats var det dags att laga biten av bottenplåten jag tidigare kapat bort då det var lite för rostangripet... small steps...small steps... 
Small steps leads to big changes 
Bra GB! 
jag tycker du gör ett bra jobb!!
Lite i taget, gör stor nytta!
Bättre små regelbundna steg än inga alls!!! 
jag tycker du gör ett bra jobb!!
![]()
Lite i taget, gör stor nytta!
Bättre små regelbundna steg än inga alls!!!
Kunde inte det sagt det bättre själv..bra jobbat GB.. 
Ser bra ut , du har ju kommit långt 
Bra jobbat!!!
Det känns kanske som små steg, men varje timme du lägger på bilen är ju en timme närmare en färdig bil 
Tackar, tackar och trevligt att se att folk följer vad man försöker sig på
som tur är har man mycket hjälp och guidning i garaget, skulle aldrig gått annars
Nu känns det som det anas ett ljus i tunneln med svetsningen av plattan, plåtarna under ramhuvudet kvar som ska fixas till innan man kan ställa den åt sidan en stund 
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.