1

Hej alla Default/smile Jag är ny här på forumet och har skaffat mig en pickupp dubbelhytt Default/smile det är en112hästars som jag införskaffade mig för en billig penning. men jag fick lite problem som jag hoppas att någon kan ge mig lite tipps och råd , jag skulle iväg i dag och startade upp den men fick tjuv stopp och när jag startade den igen så rusade tomgången iväg extremt högt , stängde av bilen men varje gång jag startar den sticker varvtalet iväg ,jag kan inte med blotta ögat se något fel har haft borta insugningslangen till luftboxen för att kolla om spjället hängt sig men det hade de inte . är det någon som har råkar ut för något liknande ? jag funderar om det kan sitta en oring eller packning mellan spjälhuset och insuget kanske som gav upp , ?? j

jätte tacksam om någon har några tipps Default/smile så jäkla irriterande då jag skull besiktiga i dag  ......

Med vänlig hälsning Paul

2

Hittade felet efter att jag plockade bort spjälhuset ett deformerat och böjt gas spjäll ICQ/ab

Skickar med en bild på pärlan tanken är kraftig sänkning , fixa lite bättre stolar , och på sikt slänga i en Audi motor ICQ/ab

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 540.48 kb, 138 downloads since 2015-03-18 

3

Hej, gött att du fick ordning på felet ICQ/ab irriterande när man precis ska besiktiga. kom du in med den i alla fall?

4

Hej, nej jag fick av boka , nu letar jag febrilt efter ett nytt gas spjäll , någon har verkar ha lagat det innan ICQ/ab

5

en vass golfmotor a'la 70-tal kanske?
eller så varför inte fisköra origial i sommar
och prova ut hur ekipaget beter sig ICQ/ad

6

Jag kommer nog inte byta motor föraren framåt hösten men jag har fastnat för audi 2,8 liter motorn , men vi får se vilket motor allternativ det blir , har lite rost som ska fixas innan ,

7 Senaste redigerad av Paul (2015-03-21 23:45:10)

Håller på att byta motor kuddar/fästen höger och vänster sida det var riktigt tråkigt, muttern på ovan sidan sitter som satan ...

Har hittat ett beg spjäll hus på bildelsbasen då inte spjället gick att köpa löst. nya skärm kanter och ytter trösklar är beställda hade tänkt att försöka smygbredda skärmarna lite för att kunna sänka den samtidigt som jag får dit fälgarna bak som är 9,5x18 tum vill att skärmarna ska gå ner över fälg kanten   ICQ/ad
Skulle vilja byta ratt på den är det någon som vet om det finns en ratt som passar från tex golf eller någon annan bil som ser lite roligare ut  ?

Har en kåpa till flaket om någon är intresserad  finns på Öland? annars åker den på tippen /