Blocket är arborrat innan ihopsättning med nya lager. Arborrningen är utförd av PPR Micke.
Motorn innehåller mycket godis. Här är ett litet axplock:
Engle Fk8 kam med rakskurna kamdrev från SCAT.
SCAT lube a lobe lyftare som är belagda av SLR
SCAT PRO-comp 765, 1.40 ratio lyftare.
Original 69mm vev med original vevstakar (Clevite vevstakslager) och icke lättat svänghjul (viton svänghjulspackning) som är mycket väl balanserat.
Empi 1,5liters oljesump med GeneBerg fästmuttrar.
Aluminium oljesumpslock.
GeneBerg 80000psi stötstänger
Stötstångsrör från Logmech
Schadek 30mm oljepump med oljelock från GeneBerg
B
ultad remskivan med GeneBerg gradering.
Flat-4 ventilkåpor AN8 anslutningar för vevhusventilation.
Mahle cylindrar och kolvar. Total seal kolvringar.
Topparna är en historia i sig. De är portade av Johannes Persson (JP Motorsport) i mitten av -90 talet. En av de första topparna han portade. Det är ett oerhört jobb utfört på de. Det sitter 39, 32 ventiler i de. Topparna är helt genomgångna av Johannes innan ihopsättning. Kompressionen ligger på 11.1.
Motorn bromsades till 150hk hos JPM men sedan dess är en mängd uppgraderingar gjorda som vassare kam och mer lyft m.m.
Motorn säljes som ett lång block. Det vill säga utan förgasare, insug, generator och tändsystem.
25 000kr
Pertronix II fördelare med Pertronix tändspole och tillhörande tändkablar
5000kr
Uppgraderade Dellorto 45:or med insug och gasreglage.
9000kr


