1

Lägger ut för att se om ett intresse finns på Boxerville och göra något gemensamt med Typ2-klubben till 1a maj !?

Klicka på länken nedan och lämna en kommentar där om du känner för att vädra VW i 1a maj kortegen som gått av stabeln sedan 1974...

http://www.typ2-klubben.com/index.php/k … tege#82208

Ha de!

/Ripa

2 Senaste redigerad av Ripa (2015-03-16 07:45:44)

Än så länge är vi två ekipage...

Vore kul om vi åtminstone  blev en handfull, gärna med olika modeller

Vakant: T2
Vakant: T4
Vakant: T5

Till 1:a maj kortegen har vi än så länge min T3a samt Perras 16" VW buss...

Finns ju tid att fundera / färdigställa sin buss än...

Tänkte ge ett förslag på upplägg för dagen någon gång i början av april om det visar sig att flera hänger på och visar intresse... att bestämma sig för hur dagen skulle kunna se ut... (med vissa förbehåll för tider att passa)

Länk till Typ2-klubbens inlägg om 1a maj kortegen nedan:

http://www.typ2-klubben.com/index.php/k … tege#82223

/Ripa

3 Senaste redigerad av mettis (2015-03-16 17:02:47)

Kanske skall nämnas att 1maj-kortegen är ett "demonstrationtåg" som drivs av "Motorgården i Norrköping", 100% amerikanska bilar ("Raggare" sade man förr...)  här kan man dock slinka in med annat Europeiskt, men brukar mest bli Volvoraggare och EPA...

Cruisingen i augusti har samma arrangör, och bara Amerikanska bilar släpps in (det talas om undantag, men på den föregående utställningen på Himmelstalund är det 100% USA-järn som krävs för att släppas in...)

-Bara mina 2cent...?

4 Senaste redigerad av Ripa (2015-03-19 20:35:03)

Tack för den informationen Mettis...

Ska nog ta kontakt med arrangören bara ifall att...
Har dock sett 1a maj tågen (både mc och bil korteger) genom åren sedan man var liten grabb..

MC kortegen har man åkt med ett par år utan problem...
Vad det gäller Mc medverkan med varierande märken / ursprungsländer har inte varit några problem...

Vad gäller medverkan i Bilkortegen är nytt för mig, så visst kan man kolla upp det innan... (tid finns ju än, är ju bara i mars månad).
Dock finns det både bildbevis på andra än jänkare samt egna minnen från åren.

Men visst är det ett "demonstrationståg"... det är ju 1a maj!
Vanligtvis börjas det med 1a maj tåg / fan- och plakatbärare enligt 1a maj tradition.
Därefter är det i Nkg efter ca kl 13- MC-kortege
Ca 1 timme efter det kl 14- start av Bil-kortegen, som är min ambition att det skulle vara kul att ha en handfull eller två VW campers som ett avsnitt (för att gemensamt göra demonstration på sitt sätt, för sin sak, med sina ekipage och rätt)

Jag har ställt frågan via mail med önskemål senast slutet av mars då ingen mer info om avgränsning / ej behöriga fordon kan finnas på deras hemsida...

Evenemankalender från tidigare år (dock "same procedure as last years")
1a maj 2015 är ju på en fredag i år

https://lh3.googleusercontent.com/-4wrwIMik9r0/VQsjRtgw2TI/AAAAAAAAAwM/X51CdPxDM-s/w416-h231/kortege%2Binfo.jpg

/Ripa med förhoppning och samsyn

5

Det har alltid varit blandade bilar kortegen. Visst har de gamla rebellerna på Motorgården blivit våldsamt konservativa med åren men inte till den grad att de hindrar andra bilar än de med amerikanskt ursprung att delta.

De som testat har fått åka. ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Jo, visst är det så - de som vill åka har ju fått, men om man kommer med VW-Bussar "rubbar man cirklarna" tänkte jag (?)

7

Någon som tänkt att slå följe och "rubba cirklarna" ICQ/ad

Snart bilkortege med ev VW buss / camper inslag mm

Har än inte fått svar från arrangerad klubb via mail, men tänkte ringa upp dem imorgon...

/Ripa

8

Hejsan och Trevlig 1a maj helg på er !

Det verkar som man får vara statist utmed kortegen i år...

Lite dålig uppslutning kring ett tänkt häng med bilkortegen kl 14 i Norrköping från Motorgården.

Vidare har ingen respons mottagits via mail / telefon från Motorgården.

Men, kanske nästa år är tiden mogen och kanske även vädermässigt ?! ICQ/ad

Trevlig helg vad ni än tar er för...

/Ripa

9

Kunde ha varit ett bra tillfälle att ha fått synas...

http://nt.se/nyheter/norrkoping/regnig- … 82453.aspx

Kanske nästa år...

/Ripa