1

Halloj! Jag har en Typ1-56 med den osynkade växellådan och jag bytte olja i lådan i höstas. Jag lade då märke till att ingen av dom 2 pluggarna som jag lossade för att tömma ur oljan hade någon packning på sig? Ska det inte sitta någon kopparpackning / O-ring eller liknande på dom? Och isåfall, vart får jag tag i dom packningarna eller om någon iaf kan säga vilken storlek det ska vara?

Tack på förhand ICQ/ab

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Har inte oljepluggarna i växellådan konisk gänga?

3

HenrikL skrev:

Har inte oljepluggarna i växellådan konisk gänga?

Det är mycket möjligt? Tänkte inte på om dom hade det.. Men då ska det alltså inte vara någon packning isåfall?

4

Du ser på bulten om de är ett "huvud" eller bara gängor ut. Alla mina lådor är med konisk gänga som han ovan dig skriver

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

5

Shomakie skrev:

Du ser på bulten om de är ett "huvud" eller bara gängor ut. Alla mina lådor är med konisk gänga som han ovan dig skriver

Ah, ok... Ja påfyllnings hålet i lådan sitter det en bult med insex-fattning utan huvud på. Men dom under lådan ser precis ut som vanliga oljetrågs-pluggar. Kommer inte ihåg just nu men tror att det kan ha varit 21mm sexkantsskalle på dom. Men då kanske det ska sitta en annan variant där då med andra ord?

6

är det inte 17mm insex? har för mig att jag svetsade ihopa ett verktyg av en m10 bult och en bit plattjärn...

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

7

magoo skrev:

är det inte 17mm insex? har för mig att jag svetsade ihopa ett verktyg av en m10 bult och en bit plattjärn...

Ok, då skulle jag behöva köpa två stycken såna då med andra ord... Hittade inga på classicvw men det finns väl säkert någon annan firma i sverige som säljer! ICQ/ab

8 Senaste redigerad av Shomakie (2015-03-13 11:51:29)

Biltema köpte jag min, med 1/2" ICQ/ab

Pulver is da shit!

9

Shomakie skrev:

Pratar vi om olika saker nu? Själva hylsan till 17mm insex har jag nog i garaget. Men det är själva pluggen som jag skulle behöva ICQ/ab

10

Risto skrev:
Shomakie skrev:

Pratar vi om olika saker nu? Själva hylsan till 17mm insex har jag nog i garaget. Men det är själva pluggen som jag skulle behöva ICQ/ab

Haha Sry  ICQ/ag

Vi pratade inte samma där. Jag menade hylsan och du pluggen ICQ/ab

Pulver is da shit!

11

Shomakie skrev:
Risto skrev:
Shomakie skrev:

Haha Sry  ICQ/ag

Vi pratade inte samma där. Jag menade hylsan och du pluggen ICQ/ab

Haha! Ja jag blev lite fundersam där ett tag  ICQ/ae