Suktar ju efter en bubbla eller buss men...
Mina hårt sparade slantar räcker ju inte upp
till 6siffrigt på lång väg än och än värre verkar
det med att hitta en oskruvad besiktigad veteran. 
Finns ju en 60a och en 62a för 30" var på blocket och båda är oskruvade original så det är bara att handla 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Jo men med som sagt är dem besiktigade och körbara?
Har ingen möjlighet svetsa ett objekt.
Ja båda är körbara och eftersom det är firma som säljer en av dom så kan man säkerligen få den besiktigad vid köp, sluta nu krångla till det öppna plånboken och skaffa dig en fin bil
Du kan få köpa min oval
orörd, nä... Besiktigad, ja! Körbar, beror på hur lågt man gillar att åka!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du kan få köpa min oval
orörd, nä... Besiktigad, ja! Körbar, beror på hur lågt man gillar att åka!

Finns ju en hyfsat oskruvad Oval till salu här på Boxerville nu på Bilar säljes...
Jo ,såg den men måste nog avstå dels priset sen att jag
inte har plats skruva på utan blir det ett köp i framtiden skall
bilen ha liknande skick som en besiktigad o körbar sen 80-tals 740
Jag har en "tantbil", härligt patinerad beryll 61a, färgmatchad, med allt färgmatchat, utom förarstolen, som tyvärr är bytt.
Jag bor i Skellefteå, så avståndet borde inte vara ett problem.
Tänkte bjuda ut den till dig, MEN....
Jag tror du måste inse att bilar (luftkylda vw´s i oskruvat originalskick från 50 - tidigt 60tal) kostar rejäla pengar idag!
Det är inget mera konstigt, än att du får igen pengarna den dagen du säljer bilen, troligen med viss avkastning.
Dock känns det som att du hoppas att man kan få en fin körbar 54 oval för 10 tusen. Den dagen är passerad, för länge sen!
Jag har en 1302 om det kan fresta istället, för där pratar vi fortfarande betydligt mer humana summor.
Lycka till att hitta en billig fin original bil, eller... Tänk om och jaga andra märken. Finns flera märken där du får en trevlig bil för under 20´.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Högst 30 tycker jag en fin bil är värd...
det är ju ändå inte en -57 cheva utan bara
en bubbla.
Nu förstår jag inte vad du menar med "bara" en bubbla. du låter inte speciellt intresserad utan mer som att du halkat in på fel forum. Själv skulle jag inte lägga en krona på en cheva då intresset saknas. Lyckatill med letandet!
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.
Även cheva 57:orna har BARA vart en cheva 57, farsan sålde en sån för 200 spänn för en massa år sen. Tiden när en bubbla eller buss BARA var en gammal Vw är förbi.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
jag har haft en cheva-57a och den var inte så lättsåld
har haft flera bubblor och fått mer för dom
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
kolla prisbilden på den sorts bil du är intresserad av.. sedan samla ihop, på vilket vis det vara månde dom pengarna... och köp...
Vill man ha en färdig bil kostar det.. köper man ett objekt kostar det minns samma pengar... till den blir färdig. mao. köp så fint som du har råd med så spar du tid.
No free rides! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Du har ju din inside man på skroten kvar, det kan ju fortfarande finnas de som vill skrota sina fina bilar.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=33084
Han kan ju övertala dem att sälja istället.
En dera dan så..
Sommaren 2007 kunde man i Umeå köpa en fin oskruvad -56:a för 12 000:- . Jag vet, för jag köpte den då. Jag lade ner några eftermiddagar och helger på hösten och regbesiktigade den innan snön kom. Köpte till nya däck med vit sida och renoverade bromsarna bl.a och kom upp i lite drygt 30' med inköp. I fjol fick jag för mig att sälja den eftersom jag lyckats hitta en split bubbla i motsvarande skick.
Jag insåg att priserna hade gått upp rätt bra de senaste åren och tänkte att jag provar på ett pris och ser hur det går. Inom en vecka var den såld för 63 000:-, det jag begärde. Så visst har priserna gått upp på dessa. Förvisso var nog 12 000:- ett fynd då 2007.
du får köpa mitt 56 vrak för 10

|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
19 2015-03-10 22:21:54 Senaste redigerad av umekille (2015-03-10 22:22:25)
Blir ingen mer veteranbil för mej.
Kapitalet finns helt enkelt inte och
något klipp kan man inte förvänta sig
då inget sådant förekommit på de snart
40år jag haft körkort och bil. Kanske tittar
in här nån gång i framtiden men osäkert
/umekille.
Klart du ska handla en bubbla!!
Jag letar såklart också efter ett orört objekt som man kan rulla ut ur ladan, tvätta av, fixa bromsarna på och åka och besikta.
Men då inte objekten dyker upp så ofta, så har jag fått tumma på det jag söker.
Carl-Eriks 70:a är ju en perfekt instegsbil. Rätt pengar och besiktat. Ok, den det sitter en monterad sänksats, men om han eller nån kanske byter den åt dig, så har du ju bilen du söker.
Du kommer kanske över känslan att den inte är helt orörd. Och gör du inte det, så dyker det säkert upp bilar framöver som du kan byta upp dig till.
Folk hugger ifrån om yppas att det "bara" är bubblor. Det här är nästan en religon. Svårt att förstå om man inte är inne i sekten
Så handla och byt upp dig med tiden. Det är mitt råd. Och förmodligen kommer det inte stoppa där, jag skulle tro att största delen av dom som är aktiv här äger minst två VW