1

Så min fråga är hur stor skillnad är det egentligen om man kolla in plåten hos tex, vwimporten.se Där finns ju både ekonomiplåt samt A-kvalitet. Är det verkligen så jädra skillnad? Tajt budget som man har så får det nog bli ekonomiplåt till vänster golvhalva. Eller? ICQ/ab

//To ride, shoot straight and speak the truth.

2

chupacabra skrev:

Så min fråga är hur stor skillnad är det egentligen om man kolla in plåten hos tex, vwimporten.se Där finns ju både ekonomiplåt samt A-kvalitet. Är det verkligen så jädra skillnad? Tajt budget som man har så får det nog bli ekonomiplåt till vänster golvhalva. Eller? ICQ/ab

Jo visst är det skillnad.Det är kvalitetsskillnad på A-kvalitet åxå.

3

ok. tackar

//To ride, shoot straight and speak the truth.

4

Budget-brasse-golvplåtarna är tunnare och lite förenklad pressning men mina hade bra passform...

Beror på ambitionsnivå och resten av bilen... En oval eller split som för övrigt är 100% är väl värd att satsa "riktig" plåt på... Även fina 60-talare kan nog vara värda "rätt" plåt... En bil som inte är original alternativt som man bygger för att åka med och inte för att ligga under och jämföra pressningar på träffar tror jag IGP-plåten är bra nog... Lite mera svikt i golvet är det ju... Men annars är väl funktionen samma...

Vad gäller stänkskärmar och annat så syns de ju, så där ska man väl tänka 2 gånger på vad man väljer...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

johan_l skrev:

Budget-brasse-golvplåtarna är tunnare och lite förenklad pressning men mina hade bra passform...

Beror på ambitionsnivå och resten av bilen... En oval eller split som för övrigt är 100% är väl värd att satsa "riktig" plåt på... Även fina 60-talare kan nog vara värda "rätt" plåt... En bil som inte är original alternativt som man bygger för att åka med och inte för att ligga under och jämföra pressningar på träffar tror jag IGP-plåten är bra nog... Lite mera svikt i golvet är det ju... Men annars är väl funktionen samma...

Vad gäller stänkskärmar och annat så syns de ju, så där ska man väl tänka 2 gånger på vad man väljer...

Ja,speciellt om man bara byter 1 framskärm.Det kan skilja flera cm mellan höjden på strålkastarna på olika fabrikat av skärmar.

6

Någon som har handlat plåt från Paruzzi ?

http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … group=----

Typ 1 50:a (papper)
Typ 1 53:a (svart)
Kubelwagen 181 (blå)
Cross Touran (vit)
Polo 6N (orange)
Golf 3 Variant (svart)

7

Jesse James skrev:

Någon som har handlat plåt från Paruzzi ?

http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … group=----

Hör med RAINIER hör på forumet tror att han säljer deras grejer

8

kan ha fel men jag tror även folkabiten säljer paruzzi delar,,

Typ 1 -58

9

vw importen i blekinge säljer även dom Paruzzi..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Vart är de csp tar sin plåt i från då? Nån som vet. En golvhalva går ju lös på endast 1695 på classic 2995 och på vw importen kostar a kvalitet 2595. Hur kan csp va så billiga. De står iofs inte va de är för kvaliteten om de är a lr ekonomi. Ska ju byta golv till nästa säsong men vet inte riktigt vart man ska handla från.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name