1 Senaste redigerad av Emil O (2014-09-21 18:41:40)

Eftersom ja absolut har noll intresse för detta just för tillfället så tänkte ja kolla om någon är intresserad av min 53a. ja kommer garanterat ångra att ja säljer denna, men tiderna förändras och flytt är på g.
så kommer nån med ett vettigt bud så överväger ja att sälja.

bilen i fråga är iallafall en oval från 1953 i original kulör sahara beige.
ingen märkvärdig rost alls. endast lite smått fram i kaross infästning samt höger bak framför torisionsröret.

bilen är lite knölig höger fram på panelen bakom skärmen.
höger framskärm är inte rätt för årsmodellen. vänster är rätt men utbytt nångång i tiden.
bakskärmar org med rätt kulör!
inredningen är lite halväten av råttor ca 1 dm nertill runt om. höger ryggstöd är kasst.
annars org inredning.

12v konverterad, allt funkar utom torkarmotor.

sitter numera en helsynkad låda i den. men ja har original kvar och den följer med!
motor sitter inte i för tillfället, men en 126a följer med som ja kört i den förut.
går suveränt!
följer med org block till bilen samt en till 1200cc med rätt prylar för 25hk, då dom flyttat över det en gång i tiden. ja har även köpt en 25hk ljuddämpare som följer med.

gasvajer ska monteras, en ny följer med.

numera är bilen org hög, men framvagnen skulle behöva en översyn av både bromsar och fett.

en bil som behöver max 2 helgers jobb så är det bara att besikta sen och köra.
har påbörjat att ta fram org lacken på den.
passa på att köpa en bil som är mer speciell än nån split bubbla i mina ögon ICQ/ad

http://i61.tinypic.com/2ebqyq9.jpg

priset: riktpris 60tkr
mvh Emil

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

2

Intresserad av kärran om den är kvar!

AC volks

3

Skulle du inte behålla denna?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

Jo kolla datum på annons, ej aktuellt me försäljning nå mer. Den ska få sig en mysig plats på logen nu.

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

5

Mummmm very Nice car