1

Skulle behöva ett fräscht svänghjul a.s.o.p.Drevet på startmotorn har 9 kuggar.Startkransen har 109 kuggar om Jag har räknat rätt.Svänghjulet/startkrans är i ett stycke,alltså ingen lös krans.

2

Är det en 6V? Annars ska den ha 130 kuggar, O-ring och för 200 mm-koppling.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Jag har ett fint 109-kuggs med o-ring och för 200 mm koppling. Liite lättat!

4

Först och främst,tack till alla som via telefon,Pm eller inlägg,kommit med tips,råd, synpunkter och erbjudanden försökt hjälpa Mig.Eftersom Jag har jobbat sent och det blir för många att skicka Pm till, så gör Jag så här istället.Jag har en teori om vad som har blivit fel!Eftersom min bil är en tidig 67:a(reg. april) så var den kanske 6-volt från början.Vid något tillfälle bytte man till 12-volt.Min motor(1600A byggd i Mexico,vet ej vilket år)har 109 kuggar.Byggd för 6 volt?När man satte på alla 12 voltsgrejor inklusive startmotorn,skulle man bytt till ett svänghjul med 130 kuggar samtidigt?Frågan är:-Min "nya"utbytesstartmotor har 9 kuggar,ska Jag sätta i en 130:a istället och 180 el.200mm?Vad är det man mäter?Tacksam för svar.Om någon vill ringa istället så är numret 0704/839996.

5

Har pratat med Custom Speedparts i Helsingborg idag.De bekraftade i stort sett det Jag hade kommit fram till.Hela motorn eller bara blocket är ett utbytes från Mexico.När man stoppade in motorn i Min bil, så borde man alltså bytt till ett svänghjul med 130 kuggar.Så nästa steg blir att skruva loss svänghjulet och mäta diametern på vevaxeln.De har nya  svänghjul för 1400 kr,så Jag har bestämt Mig för att beställa ett från Dem. Än en gång.Tack alla!Ingen nämnd ingen glömd!