Hej alla vw-nerds, här är det lite söndags filosofering på gång 
Det kommer fler och fler frågor både här och på Facebook om 'enkla googlebara saker' och med dessa återkommande frågor så kommer som regel en del syrliga kommentarer, så har det vart en hel del trådar på Facebook i de sista som tyder på att folk har fått nog av dessa 'enkla frågor' och tillhörande syrliga kommentarer, skulle vi inte kunna göra nåt åt det? 
Det finns ju en massa folk här som sitter på stora kunskaper om våra bilar, folk som har grottat ner sig på super-nerd-nivå i sina specialintressen som man verkligen brinner för. (Ibland på gränsen till sjukligt...
)
Om alla som besitter sådana kunskaper skulle sätta sig ner och skriva en how-to/guide om hur man tex, SA-sänker en splittbuss, vilken färgkod har min bil, vilka baklysen är korrekt till min bubbla, vilka olika fördelare finns det, hur flippar jag mina spindlar, etc... och så en återkommande favorit som verkligen behöver en guide: Vad har jag för motor?
Det finns redan en massa bra kunskap under avdelningen 'How to' men det finns plats till mer!
Det kommer ju alltid att finnas folk som tycker det är lättare och fråga en fråga än att söka efter svaret själv men i framtiden när det dyker upp sådana frågor här så kan man bara hänvisa till rätt how-to, kommer dessutom frågan på Facebook så kan man styra in trafiken hit och generera mer besök här. 
Det skulle vara fint om all kunskap lades upp här att man inte bara lägger upp länkar vidare till andra sidor, utan all kunskap ligger fysiskt på BV.
Va tror ni, skulle det vara en genomförbart?