1

Hej!
För ett år sedan ärvde jag mina föräldrars gamla partygängs T2 buss. Jag har skrivit på avtal på att den endast får gå i generationer och att den ska fortsätta livet som partybuss. Nu till problemet, hur ska jag "renovera" den? Den har stått på en gräsplan i 10år och är tidigare bara "buskörd". Jag och sambon diskuterade om vi ska renovera henne till orginal eller om vi ska fortsätta på deras gamla spår men att styla henne ordentligt. Som hon ser ut nu så agerar bakre sätet "busbänk", vi har ölhållare runt om och groggblandare undertill. Jag har börjat skruva ner interiören (träpanelerna runt om) och har slipat av den gamla flagnade lacken, men funderar på hur jag ska göra nu. Måla vitt, bara lacka om, klä med klädsel eller något annat? Massor av frågor dök upp, så nu står arbetet still! Någon som har tips och ideér? Vill gärna ha igång henne till sommaren.  :)

2

Bilder på skönheten? ICQ/ab

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

3

0498??? Vågar man hoppas på att den finns på Gotland?

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

4

Hur lägger jag upp bild? Helt ny på det här! ICQ/ag

5

Om du har bilder på datorn kan du skriva ditt inlägg och sen klicka på förhandsgranska, under textrutan kan du där tanka upp bilder direkt i forumet. Kolla så att de är lagom storlek på dem i paint innan. Öppna i paint, om den är för stor, tryck ctrl +W då kan du minska bilden procentuellt.

6

Gör ett försök! Pärla vet jag dock inte om man kan kalla henne för!

Post's attachments

Kleinbus.jpg, 59.16 kb, 640 x 640
Kleinbus.jpg 59.16 kb, 189 downloads since 2015-03-06 

7

Visst är det en pärla ICQ/ab
Men du måste skynda dej att byta blixten i fronten mot ett riktigt märke ICQ/ae
Vart i landet befinner du dej?

8

Haha, får ta och leta fram ett klokt märke! ICQ/ad   Den finns på Gotland, har varit här i måånga år. Varit över några gånger på Bug Run, men nu var det länge sedan   ICQ/ab

9

Är det ett opelmärke?? ICQ/ab
Blir sugen på buss då jag ser alla era. Jag vill ha interiörbilder! Lät spännande!
Klart du ska hålla kontraktet! Fixa till rosten, sänk och släng på 10 kartor öl på takräcket.. alternativt en höbal ICQ/ad

10

Jag tycker att du/ni skall göra den till den buss som ni vill ha o behöver! Utan att lyssna för mycket på vad andra tycker!
Men en bra sak är att inte börja i alla ändar samtidigt! Det är så väldigt enkelt att riva ner allt i småbitar för att sen upptäcka att allt tar tio ggr mer tid än man trodde från början. Hela världen är full av tappade orkar och "den skall jag renovera klart når jag får tid" bilar Default/hmm
MYCKET roligare att ha en besiktad bil som man förbättrar lite varje år ICQ/ab
Lycka till! Och välkommen till ett fantastiskt forum ICQ/ab

11

Välkommen!! och lyd tipset av föregående att fixa den genom besiktningen
så ni kan köra och ha skoj medans ni donaro fixar med henne  ICQ/ab

12

Kikade på denna buss i somras ICQ/ab  Stod vid en mack lite söderut på ön, den kan nog bli bra med lite jobb ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld