Alla verkar vara till salu i england? nån som har en förklaring? Försöker alla sälja när värdet är som högst? Hade det varit typ aktier så borde priset sjunka drastiskt nu... 
Inte ens ägarna verkar väl tro på marknadspriserna längre...... 
Verkar finnas mycket tidiga 911 också till salu (utanför Sverige) just nu.
Generationsskifte? Arvegods? Spekulation?
osv.
Många har säkert insett det ohållbara att ha mkt pengar upplåst i hobbyfordon, förmodligen överbetalat.
En del har väl också insett att åka buss kanske inte det bekvämaste fortskaffningsmedlet, fränt ja bekvämt nej.
Vissa upptäcker väl också att dom inte klarar att renovera en buss.
Några vet jag säljer för att äldre buss hägrar.
Välkomnar en prissänkning, priserna har ju varit löjligt höga länge. 
5 2015-03-06 19:21:08 Senaste redigerad av Tobias J (2015-03-06 19:22:07)
Intressant är det. Man borde kunna jämföra med a-fordar. En fin kostar 80-150.vad kan man tro att priserna hamnar på för bussar?
6 2015-03-06 19:23:20 Senaste redigerad av Demian (2015-03-06 19:23:51)
En av säljarna ska köpa hus och behöver väl få loss lite pengar.
Det är en nackdel om man har fler än en och behöver få in snabba cash. Helt plötsligt är marknaden översvämmad. Sen blir nån som har en barndoor sugen på att byta till den som är utannonserad. Och då måste även han sätta ut sin för att få loss cash, och helt plötsligt är det alldeles fullt med annonser 
Intressant är det. Man borde kunna jämföra med a-fordar. En fin kostar 80-150.vad kan man tro att priserna hamnar på för bussar?
Jag tror att en fint renoverad barndoorbuss fortfarande ligger under 500000:-
Det är ju bara att annonspriserna trissar upp allt.
Det var väl han som satte ut bla Häsäs gamla för runt 700000:- som satte nivån. Då följer resten med. Frågan är ju hur många som sålts för dom pengarna.
Tror inte många sålts till de fantasipriser på t ex samba.
Galet är ju att minst 4-5 st -50a bussar är/varit till salu bara i år ! !
Husköparen verkar ju ha fått sålt en? men det finns ju fler... 52a pickisen är väl den som ändå är mest realistiskt prissatt?
"Den som bäddar, välter ofta liten tuva, om och om och om igen" -Mick Tålbot, Nile city 105,6-
Så lite så blir det, barndoor ägarna har stora summor upplåsta i bilen, och vill man köpa en annan bil för typ samma summa måste man väl rulla bort bilen på garageuppfarten snabbt för att få in kulorna, såsom dom kan rinna iväg till nästa bil igen.... Ekorrhjulet snurrar vidare
Porsche 911 är en annan galen historia!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Även barndoorägare blir äldre och inser att det finns
annat om man öppnar på dörren och kliver ut ur skåpet.
Var sak har ju sin period livet...dags gå vidare...
Kan det bli så? Låter skrämmande.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Tror att många chansar och försöker tjäna en slant på bussarna.. Dais samba vrak såldes för 500 000kr men samban har ju alltid varit speciell i sin prissättning. Tror att priser mellan 350 000-500 000 är mer realistiska. Att begära nästan en miljon för en 50:a kan jag inte se om realistiskt.. Å andra sidan såldes ju nyss en överlevande Samba i fint skick för nästan 2miljoner. Är en tidigare panel värd hälften av en samba?
Även barndoorägare blir äldre och inser att det finns
Var sak har ju sin period livet...dags gå vidare...
Så lätt är det inte att ta sig ur buss/barndoorträsket
Minst 4 av dom som säljer är under 40 och jag jag tror ingen av dom kommer lägga det här med buss bakom sig. Det byts bara till äldre/mer udda modeller.
Jag tror att det bara är en ren tillfällighet att det är så många barndoors utannonserade just nu.
Kollar man på övriga bussannonser, så är det inte speciellt mycket smalluckebussar utannonserade i Europa. Ska du ha en rostfri schysst fönsterbuss före 1963, så hittar man ingenting under 300000:- Och i Usa inget under 30000$
Så jag tror inte att det är på gång med priser som rasar.
Det är ju fortfarande inte många barndoors som sålts för de summor som de är ute för, så säljs dessa för "bara" 500 000:- så har det ju fortfarande inte varit ett prisras, utan dom har fått bra betalt.
Sen tror jag att bilar över 500 000:- är extremt svårsålda, så det kan dröja några månader innan sådana säljs. Det finns ju inte direkt så många potentiella köpare.
Tyckte jag läste nått på The Samba att det var skattetider så folk prova att sälja bara för det.
Jag tror tiden när man la av med sin hobby bara för man bildar familj är förbi. Finns ju få grejer som är så familjevänliga som folkabussar... fast då ska det ju gå att åka i dom också.. 
fast då ska det ju gå att åka i dom också..
Så säger min fru oxå....ibland... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
För en som inte har så koll på priserna, hur värderar marknaden en renoverad BD i originalutförande jämfört med en patinerad kanske lite ihopsjunken och lite större motor tex? Beror givetvis på vad köparen vill ha men överlag.
jag undrar hur det blir eftersom det renoveras ganska många kombibussar. Kommer ju ut fler och fler hela tiden så det återstår väll att se! Själva barndoor hysterin lär väll svalna lite men sånt brukar ju gå i cykler!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Jag tror ni kan vara lugna. Upplevelser blir viktigare och viktigare i människors liv. Jämför med båtar, folk köper styrpulpetar för upp mot en halv miljon, för att ta sig ut i skärgårn några helger per sommar. Om fler människor fick se Demians bilder från stranden i Skagen där bussarna står i 3 riktningar med öppen sikt mot havet, då är Barndoorfebern säkrad för många år framöver......
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Inte för att jag är bekymmrad att priserna sjunker. Jag har inte fordonet för att tjäna pengar. Den blir kvar. Jag är en dålig säljare och det syns nog hemma hos mig. Känns mera som lite skrämmande att det blivit så dyrt. Men det borde finnas en gräns när det blir så dyrt så att de som har dessa pengar hellre köper något annat än en folkabuss, som tex Mercedes eller Italienskt!?
Inte för att jag är bekymmrad att priserna sjunker. Jag har inte fordonet för att tjäna pengar. Den blir kvar. Jag är en dålig säljare och det syns nog hemma hos mig. Känns mera som lite skrämmande att det blivit så dyrt. Men det borde finnas en gräns när det blir så dyrt så att de som har dessa pengar hellre köper något annat än en folkabuss, som tex Mercedes eller Italienskt!?
Du köpte den billigt iallafall
och ang hemma hos dig. Ingen kommentar 
Saker som stiger snabbt i värde kan även sjunka snabbt i värde. IT-bubblan, fastighetsbubblan känner vi till. När spricker BD-bubblan?? Går vi mot en bubblabubbla??
umekille skrev:Även barndoorägare blir äldre och inser att det finns
Var sak har ju sin period livet...dags gå vidare...Så lätt är det inte att ta sig ur buss/barndoorträsket
Minst 4 av dom som säljer är under 40 och jag jag tror ingen av dom kommer lägga det här med buss bakom sig. Det byts bara till äldre/mer udda modeller.
Jag tror att det bara är en ren tillfällighet att det är så många barndoors utannonserade just nu.
Kollar man på övriga bussannonser, så är det inte speciellt mycket smalluckebussar utannonserade i Europa. Ska du ha en rostfri schysst fönsterbuss före 1963, så hittar man ingenting under 300000:- Och i Usa inget under 30000$
Så jag tror inte att det är på gång med priser som rasar.
Det är ju fortfarande inte många barndoors som sålts för de summor som de är ute för, så säljs dessa för "bara" 500 000:- så har det ju fortfarande inte varit ett prisras, utan dom har fått bra betalt.Sen tror jag att bilar över 500 000:- är extremt svårsålda, så det kan dröja några månader innan sådana säljs. Det finns ju inte direkt så många potentiella köpare.
Så tror jag också! det finns inte ens 1000st kända kvar i världen så något prisras blir
det nog inte...
Skulle förvåna mig