Köpte dom från ridetech! Va rea när ja beställde så vart lite billigare 
Bob-Notchback 1500S -65
Instagram: bob.turri
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bob - Notchback -65
Sidor Föregående 1 2 3 4 5
Du måste logga in eller registrera för att svara
Köpte dom från ridetech! Va rea när ja beställde så vart lite billigare 
Annars här...
Typ halva priset mot ridetech.. och samma leverantör...
http://m.ebay.com/sch/teds-garage/m.html?_pgn=3
Betalade 2000:- ink frakt och stolsundereden.
Hittar du inte färgen är det bara att skicka ett mail så fixar han det..
Hade dom inom 1vecka från beställning..
Ok ska kolla båda. Tackar!
Börjar ramla in lite grejer till lådan nu! Och insåg idag att ja har typ 2 månader på mig å få ihop bilen till besiktning.... Sååå om någon har nå tips på hur man monterar en superdiff så tar ja gärna emot alla tips! 
Är det inte lite rinn i lacken, den ser nästan skrynklig ut och det måste va en ruta i dörren om du ska besikta 
Ja vart lite rinningar när ja slant med färgpytsen
attans.. rutor tänkte ja inte ens på
Hämtade bilen i Västerås i somras, då var plattan nyrenoverad och klar. Var endel jobb på karossen kvar att göra!
Har fixat den lilla rost som fanns kvar på den, inte hunnit med så mycket mer än!
Typ så ser den ut för tillfället, blir inte så jätte mycket gjort nu när man har kallgarage!
Har även köpt så jag ska bygga egna coilovers, tills man har en slant över å köpa riktiga!
Ska i med fullbur och en typ 4 motor, blir även skivor runtom i framtiden!
Blir ett utdraget projekt och räknar inte med att bli klar i år med den! Uppdaterar här när de finns nå å uppdatera! 
Behöver väl ingen värme i garaget när ni har discokulor... är ju bara och dansa sig varm! 
Ja de är väl dags för en liten update känner ja! Blir ett inlägg om en del av det som hänt i sommar!
Har inte hänt så jätte mycket i garaget delvis pga vi tappade 2 faser ut dit... tog ett tag att fixa med att handgräva ny kabel mellan huset och garaget... Men nu funkar allt igen!
Har inte tagit så mycket bilder när man varit på träffar tyvärr.. Men lägger upp de ja har!
Inför Volksmeet så hade vi en lite pyssel dag hos Simon (den röda bubblan). Han fick för sig att sänka lite till samtidigt som jag körde en polering av bob, Elias med blå bubblan var vårat moraliska stöd under denna hårda dag!

Vart typ bara filmer från volksmeet sååå, så va de med det!
Fick en dag för mig att ja vela prova att sänka Bob ett hack till, vilket gav ett, vad jag tycker, bra resultat!

Den höjdes till mitt "vanliga"läge nån dag senare, kom inte in på parkeringen hemma
Har egentligen mest varit ute å fikat med Elias och myst på bara! Passade på att ta lite höstbilder under en lunch en dag!

Men för att återgå till projektet man jobbar med nu! ( ibland iaf...)
Har som sagt inte kunna gjort så mycket då vi inte haft nå el i garaget.. Men lite har de hunnit bli, och destomer har de shoppats!
Har börjat bygga bur i bilen nu, har ca hälften kvar att svetsa dit bara! Är lite pyssel med att passa in allt... Speciellt när man råkar göra ett rör för kort så man får passa om allt.
Fick ett samtal när jag var ute och pyssla en dag och vart erbjuden att köpa en motor av en kompis! Då de här är tänkt som en ren bus/lek bil så kommer ja synda med en Subaru ej25 motor! Kommer reggas som ombyggt fordon med den motorn, sedan kommer det byggas vidare!
Några dagar senare ringer samma kille/gubbe och har även en ny Prostreet låda som jag kan få köpa, var ganska svårt att säga nej till de.. Så nu saknar man bara adapterplatta samt svänghjul innan man kan börja passa in motor med allt tillbehör!
Ja de är väl inte så mycket mer att rapportera här egentligen.. Ska göra klart buren nu snart sedan börja med motordelen när jag får tag i grejerna dit!
Återkommer när jag har mer att säga! 

Ja det vart snyggt med höjden men man vill ju kunna använda grejerna också 
Tycker du ska be dom göra om eran parkering så du kan sänka igen
Ska bli kul att se räserbaggen med färg! 
tyckte mej se bröderna cartwright komma ridandes i den fräcka tv-n
i bakgrunden(den ska du va rädd om) 
De va riktigt snyggt med sänkningen på notchen 
Riktigt snygg notch 
GB, Karlskandal, Eklund; Ja vart väldigt nöjd med den höjden, men får sänka parkeringen med ca 3dm om ja ska ta mig in! 
Drömmen skulle vara å få montera luft på den.. meeen med bubblan å skoter köp så blir det tight!
tyckte mej se bröderna cartwright komma ridandes i den fräcka tv-n
i bakgrunden(den ska du va rädd om)
Ja den tv-n är ganska läcker! Den stod i kåken bror köpte och ska tydligen vara den första tv-n som kom till byn!
Berg;Tack så mycket! 
Skyggt stuk på Notchen!
Pga tidsbrist samt lite tappat intresse så kommer bubblan att säljas! Är en heldel jobb kvar på den, och är inte världens finaste lagningar överallt. Men ett väldigt bra utgångspunkt för en bus/lek bil! Följer med en bur och prylarna för att bygga coils kan ev köpas till!
Behåller motorn och lådan dock!
Mer info pm eller mail!
Länge sen man uppdatera nu! Men är väl dags nu igen!
Börjar från ifjol.. Skulle iväg på Folkaparken med notchen, kom 7 mil innan bilen gav upp, stort blått moln från motorn, samt högerbak fälg va så pass het att det rök från bromsarna.. Bilen fick stanna kvar i söderhamn för hämtning veckan efter..

Efter de så hade man inte så mycket sug kvar, samt att man fixa inför garagebygge. Så bilen har stått orörd tills nu i sommar!
Började riva motorn för att se vad som hänt, verkar vara endel metall i oljan, trasan jag torka av pluggen med vart helt magnetisk!
Nutid!
Åkte återigen ner till Folkaparken, en fantastisk träff i vanlig ordning!

Åkte ner med en lånad bay -69!

Trevlig stämning vid jättegrillen!

Som vanligt är man usel på att ta bilder!
Men efter träffen så vakna suget till liv igen!
Började kolla igenom hela motorn och verkar vara kammen som slitits bara, veven och övriga delar ser ut som nytt!

Syns kanske lite dåligt, men kändes att de var slitet!
Funderade om jag skulle stoppa dit en w110 kam som jag har liggandes, men efter lite läsning så blir de nog orginal igen! Den verkar inte vara så populär bland folk!

Plockade med lite andra grejer från hyllan i andra garaget, oljefilter, oljepump(kan ha varit lite våldsam på den som satt där, så byter!) även bultade ventilkåpor, får se om dom används..
Lutar just nu åt en orginal renovering av motorn, men vore ju alltid trevligt med en extra knuff!
Mer än så har jag inte just nu! Återkommer när de hänt något intressant!
Jo! om någon har en blinkersspak till typ 3 med helljusknapp i så behöver jag en! 
Heja heja! Nästa sommar ska Bob rulla igen! Oavsett spis 
Fixar du säkert... bara undvik billigt china crap...
Sidor Föregående 1 2 3 4 5
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bob - Notchback -65
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.