1

Hur varmt blir det på ett ungefär i motorutrymmet i en bay ?
Anledningen varför jag frågar är för att jag tänkte sätta kompressorn för
till luftdämparsystemet i motorutrymmet för att slippa höra ljudet från den i kupén.

Max temp är 70 C på kompressorn men jag antar att det kan blir för
varmt i motorutrymmet men värt å kolla om nån har koll !?

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Temperaturen är nog inget större problem eftersom kompressorn knappt används i ett tät system, men personligen hade jag nog monterat den i en "ljudisolerad låda" mellan tröskel och rambalk du kan ju med fördel även montera lufttanken där

Sitter så original på Landrover bland annat, den ska dock vara gummiupphängd, jag vet att din pickis är låg men eftermarknads kompressorer brukar inte vara så stora  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Denna kommer jag att använda:
http://jebs.se/shop/31387/art87/h2349/13402349-origpic-f8e14c.jpg
Viair 400C Chrome Compressor 33%

Den är 18cm hög så det kan ju gå att
ha den under bilen men jag sätter den nog i bilen istället...
Tanken går inte in under bilen den är på 19L och den är redan monterad under baksätet.

Mja ska skicka efter kompressorn och slå fart på den får vi se hur mycket den låter.

4

Flikar in här lite lite och undrar om det finns någon som testat att montera en trådlös termometergivare i motorutrymmet så att man på så sätt kan upptäcka ev upphettning innan det är "för sent"? Kan det funka? T.ex. http://www.clasohlson.com/se/Termometer/36-4741 Dock Max +70*C

5

dom låter rätt mkt, hade i en mk3 i kofferten men lite matta mm över så störde det ej

6

Okej ja... kanske bygger nån sorts ljudisolerad låda...
men kanske inte så bra för kompressorn vill ju ha luft... hmm..

7

Min brukar ligga på 30-35 grader när man kör och kanske 40-50 om man står still en varm sommardag

8

Johannes skrev:

Min brukar ligga på 30-35 grader när man kör och kanske 40-50 om man står still en varm sommardag

Hmm ja då kan det ju funka kanske... men mja.. säger att det är 40grader när man står still + arbetstempen på
kompressorn när den går.. å då kanske man överskrider 70 C !?
För om tanken skulle vara tom så lär kompresson fylla den och de tar ungefär 4-5min enligt tillverkaren för
att fylla en 19L tank. och då blir nog kompressorn bra varm kanske.

Mja vi får se vart den hamnar... ska väl ta och beställa den snart.