201

Hellberg skrev:

jag har en 30 hästare för din oval  ICQ/af

Äh, jag är ingen termoskille  ICQ/ad

202

GB skrev:
Hellberg skrev:

jag har en 30 hästare för din oval  ICQ/af

Äh, jag är ingen termoskille  ICQ/ad

komigen, det blir kul!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

203

Har vart ut ett par kvällar nu  ICQ/ab

Igår så börjades det på andra sidan och domkraftsfästet kapades bort och lappning påbörjades.
Sen blev jag sugen på en mock-up av de nya Franke svärden men en bult gick såklart av när torsionslocket skulle av  ICQ/ac
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1315659.jpg

Idag vart det bara en kort sväng och slipade ner gamla svetsar och ytrosten på den ditlagda biten fram, nöttes så borrmaskinen gav upp... ICQ/ae
Hade hoppats att slippa köpa någon ny plåt till plattan men fick lov att inse fakta att tvärgående bottenplåten är utom räddning så det får bli en order till Virtanen och så kommer man åt att laga under också  ICQ/af
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1315660.jpg

204

Ett steg fram och två steg bak... börjar allvarligt längta tills plattjäveln är klar  Default/hmm

205

Det går alltid framåt, bara olika fort  Default/hmm

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

206

Plattjävel..ett sånt språk.. Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

207

pompejus skrev:

Plattjävel..ett sånt språk.. Default/lol

Snart blir det ännu värre språk  ICQ/am

Sent ut igår och hoppet att kunna få den lackad om ett par veckor kan man glömma... Macke tyckte att jag måste byta en bit av plåten över tunneln och hans ord är min lag så det var bara att kapa upp, tur i oturen så var bränsleröret slut så det måste dras om någon annanstans  Default/hmm plåten under ramhuvudet som måste bytas skiljer sig också på nyare och äldre så det får vi se hur det ska fixas  ICQ/ad

Post's attachments

Bränslerör.jpg, 265.68 kb, 720 x 1273
Bränslerör.jpg 265.68 kb, 217 downloads since 2015-03-01 

208

Vad bra!!! Kanon att du upptäckte det nu...innan den blev lackad!!

209

Om du sluta va neggo  internet så skulle plattan snart vara klar..

210

Va e problemet  ICQ/ad

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

211 Senaste redigerad av michaelth (2015-03-01 19:28:38)

Vilken tur att du hittade nu,och inte senare när lack och klädsel e på plats, då skulle du varit mycket mer arg! Bara jobba på vi hejar på här bakom våra virtuelle hjärnor...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

212

Jo jag känner mig lite väl neggo nu... men har väl att göra med annat också... vore trevligt med lite flyt nu  Default/hmm
Blir väl att dra nytt bränslerör inne i bilen eller också hade Macke en fundering om det gick att dra i chokeröret som ändå inte ska användas, får se sen.
Gustaf skulle ta med sig lite tjockare plåt i veckan så man kan laga det nästa helg, Virtanen plåten dyker också upp i veckan, lite kvar på höger golvhalva och sen plåten under ramhuvudet... får väl ihop det så småningom  ICQ/ae

213

Såklart dü får..

214

Snart vänder det! och du börjar samla på dig en massa omöjliga projekt som
aldrig kommer att bli klart, titta på mig som exempel! ICQ/ag

215

masen: hoppas väl det  ICQ/ae
Fidde: känns inte troligt just nu, som det känns nu så kommer jag aldrig dra på mig ett så här stort projekt igen  Default/hmm

216

GB skrev:

Fidde: känns inte troligt just nu, som det känns nu så kommer jag aldrig dra på mig ett så här stort projekt igen  Default/hmm

Jaja! vänta och se du ICQ/ab

217

Fidde skrev:
GB skrev:

ICQ/ag

218

Fidde skrev:
GB skrev:

Håller med ICQ/ad

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

219

Hellberg skrev:
Fidde skrev:
GB skrev:

Håller med ICQ/ad

ICQ/af

220

Det går framåt i alla fall, brukar öppna bagaeluckan på min -54 det händer med anda ord inget !

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

221

För att bli riktigt nöjd över något tror jag man först bli bedrövad också..hoppas det stämmer iallafall,för i så fall kommer jag få en sjuhelvetes bra tid framöver som väger upp allt elände som varit..som alltid är det man själv som avgör om det blir bra eller inte..jobba på,det kommer att kännas bra när du kommit genom det..lite i taget! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

222 Senaste redigerad av Michos Miche (2015-03-01 18:26:19)

Göööööran! Prova med lämpligt föremål att penetrera precis alla rör som ska vara fria. Då menar jag inte dina garagekompisar(bäst att vara tydlig så inga dumma missförstånd uppstår, med tanke på trådnamnet), utan de rör som löper i chassiet...

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/lol/DSC00897_zpse02872ee.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/lol/DSC00901_zpsa1fe19c6.jpg

Det går ju att göra som jag gjorde, prova efter golvet var målat och klart för att finna tvärstopp. Men det är inte att rekommendera ICQ/ab

223

Det är bara att ge upp , och börja om.
Fråga mig inte hur jag vet det............

"ljushuvud"

224

Du ska inte se det som nederlag göran. Du ska bara se det som om du lagar det som är trasigt på din bil. Du ska inte känna att det är dåligt. Förutsätt att det alltid är mer jobb på grejorna så slipper du bli besviken. Å så kör du bara på. Varje grej som du fixar kommer bli kanon och problemfri i din kommande cal-looker..

225

Lexingmats; va fan? du har väl bara finjobb kvar?  ICQ/af
pompejus; ok, får hoppas din teori stämmer  ICQ/ae
Michos; Alla vajrar gick ur fint när dom drogs ur så det borde inte vara nått problem, hoppas jag...  ICQ/ad
Mr 56; Yes I know  ICQ/ab
masen; jo jag kommer igen, och jag vet ju hur skönt det kommer kännas när onepiece rutorna ska monteras i den nylackade mintgröna karossen...  ICQ/ag