1

Ja, som rubriken lyder så har jag fått tag på ett projekt som verkligen är i behov av räddning. Måste även säga att jag är en riktig "noob" vad det gäller äldre VW (70-tal och äldre) så har absolut inte stor koll på dessa bilar. Dock full koll i garaget annars!

Bilen har haft samma ägare dom senaste 36 åren, men denna person har tyvärr nu gått bort och därav har jag införskaffat den.

2

Hejsan!

Kul att Du hittat en Typ 3 att ta vara på!  ICQ/ab

Och Du har hittat rätt forum för att få lite hjälp på åxå, det finns ett gäng Typ 3 tokar (inkl mig  ICQ/ad ) här!  ICQ/ab

Lägg gärna upp en bild på nyförvärvet, det är alltid kul att se!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3

Lite info kan jag ta iaf!   

Senast besiktad 1982 och har bara stått sen dess, så du gissar rätt om du tror det är mycket rost på den! (Dock inte överdrivet)  ICQ/ad

Inredningen är i kanon skick, mörkröda dörrsidor som inte har några skador samt att sätena har överdragen kvar!

Motorn vet jag ingenting om, lär måste gå igenom denna riktigt och det blir såklart fräschast så.

Antar också att fram/bakvagn samt bromsar behöver dammas av lite och förnyas innan en ny besiktning efter en vila på 33 år!

Bilen ska självklart få en riktig rostlagning, ny lack på både kaross och original fälgarna samt en ny underredsbehandling. Ska bli ett riktigt projekt denna gång då jag alltid velat fixat upp en bil som denna!

Vad jag behöver hjälp med från er Volkswagen geeks är..  ICQ/ab

* Tips om hur man ska gå tillväga med allt, tex bra sidor för guider (att ta ner framvagn tex) om detta nu finns.
* Vart man hittar reservdelar, nya bromsar, motordelar, framskärmar (vilket jag verkligen behöver)
* Behöver även ER då jag säkert kommer köra fast på vägen och ställa mer "dumma" frågor i denna tråd!   

Tack på förhand, ha'de!  ICQ/ag

4

Har bara en bild på denna just nu då jag faktiskt ej hämtat den än..

Mossa är najs!  ICQ/ad

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 895.74 kb, 136 downloads since 2015-02-27 

5

Hella skrev:

Hejsan!

Kul att Du hittat en Typ 3 att ta vara på!  ICQ/ab

Och Du har hittat rätt forum för att få lite hjälp på åxå, det finns ett gäng Typ 3 tokar (inkl mig  ICQ/ad ) här!  ICQ/ab

Lägg gärna upp en bild på nyförvärvet, det är alltid kul att se!

MVH: Hella

Absolut, riktigt kul!

Det låter kanon, behöver mycket hjälp och tips skulle jag tro!  ICQ/ag

Bild är också uppladdad nu, förstår dock inte hur man får till så bilden visas direkt istället gör att man måste trycka in på en länk!  Default/lol

6

Hej! Jag har två bak skärmar i skapligt skick till den om du behöver!

VW-69

7

Glenn Wahlund skrev:

Hej! Jag har två bak skärmar i skapligt skick till den om du behöver!

Kan vara mycket intressant, prisbild på dessa och vart finns dom? ICQ/ab

8

http://boxerville.se/forum/misc.php?item=32458&download=0

9

Blir original ?

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

10

umekille skrev:

http://boxerville.se/forum/misc.php?item=32458&download=0

Kanon, tack för hjälpen med bild!  ICQ/ab

11

MattsR skrev:

Blir original ?

Till största del ja, andra fälgar mest troligt!  ICQ/ab

Vad tror du om det?  ICQ/ag

12

Du har pm.

VW-69

13

Hej .  Har två rostfria framskärmar 70-73. Finns i Helsingborg

14

2 år senare och bilen är fortfarande orörd men har letat sig ner till mitt garage i Sollentuna. Finns dock ett annat projekt att avsluta innan jag kan grotta ner mig i denna så nu står den och mognar ytterligare som ett fint årgångsvin ICQ/ab

Post's attachments

IMG_20170325_173200.jpg, 228.25 kb, 1259 x 944
IMG_20170325_173200.jpg 228.25 kb, 272 downloads since 2017-03-27 

Rost är inte patina

15

HBM skrev:

Hej .  Har två rostfria framskärmar 70-73. Finns i Helsingborg

Länge sedan men finns skärmarna kvar? Ska för övrigt av en slump ner till Ängelholm i helgen men har gott om vänner neråt så jag kan fixa så någon hämtar dem.
//Anders

Rost är inte patina

16

Skärmarna finns kvar.

17

HBM skrev:

Skärmarna finns kvar.

Du har PM..

Rost är inte patina

18

Skärmarna finns fortfarande till salu