Kompisen hittade denna under fyrhjulingsturen.
bredvid denna stod en 65 buss som är borta nu. har kort från början av 90-talet på dessa. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 125 126 127 128 129 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kompisen hittade denna under fyrhjulingsturen.
bredvid denna stod en 65 buss som är borta nu. har kort från början av 90-talet på dessa. 
och den var körd redan på den tiden.
Inte mycket att spara men roligt att hitta! 
"010920 Norra Dalarna En gamal Volkswagenbuss mitt ute på fjället, fyra timmars vandring till närmaste väg. Hågådalen. På gränsen mot Härjedalen. ©Esbjörn Johansson"
"010920 Norra Dalarna En gamal Volkswagenbuss mitt ute på fjället, fyra timmars vandring till närmaste väg. Hågådalen. På gränsen mot Härjedalen. ©Esbjörn Johansson"
Bd?
umekille skrev:
"010920 Norra Dalarna En gamal Volkswagenbuss mitt ute på fjället, fyra timmars vandring till närmaste väg. Hågådalen. På gränsen mot Härjedalen. ©Esbjörn Johansson"Bd?
Är väl den som hämtades med helikopter, samma kille som hämtade panelen med helikopter från Norrland 

MattsR skrev:umekille skrev:
"010920 Norra Dalarna En gamal Volkswagenbuss mitt ute på fjället, fyra timmars vandring till närmaste väg. Hågådalen. På gränsen mot Härjedalen. ©Esbjörn Johansson"Bd?
Är väl den som hämtades med helikopter, samma kille som hämtade panelen med helikopter från Norrland
Yes det är den! Den hämtades också med helikopter
Några fler bilder på den bussen, några år gamla
Bör ha hämtats strax efter dessa togs..
24 augusti 2009 kl: 11:12, 11:13 och 11:14 togs bilderna 
Jag och en kompisar vandrade i 4 timmar till denna plats i somras. bara för att märka att några få timmar innan vi anlänt så hämtades den med helikopter
så det var bara att vända och gå 4 timmar hem

Å fy fan va surt 
Finns den kvar i Swea? Eller hamnade den utomlands?
Nya hemlandet för bussen är Frankrike!
Men hur fick man dit bussen??? 4timmar? 
Men hur fick man dit bussen??? 4timmar?
Det sägs, alltså rykten, att bussen kopplades bakom en snövessla som drog turister. Sant eller falskt? Skulle vara kul att veta.
Den är sjukt snygg iallafall!
Ser man på! Det verkar ju stämma! 
"Väl framme i Övre Hågådalen efter mödosam vandring tar man sig över en liten bro. Därefter möts man av två gårdar, Västgården och Östgården, som utgör byn med ytterligare några små byggnader. Östgården ser ut som vilket faluröda boningshus som helst. Så kommer överraskningen. En gammal rostig uttjänt Folkvagnsbuss står vid Östgården. En av Saxvallsbröderna, som vuxit upp i byn, körde en gång i tiden turister i chassiet, draget efter en vessla!"
Saxat ur: http://www.dalademokraten.se/dalarna/al … ligaste-by
Haha! Där fick jag svar på tal

Någon som vet vad som hänt med den här bussen...?
Jag fick förmånen att åka och titta på den och köpa den om jag ville, ångrar att jag inte gjorde det.
Tänkte att jag tog mig vatten över huvudet och så fick jag mothugg när jag väl kom hem den dagen... Varje gång jag tänker på folkabussar och suget kommer så får jag ångest att jag inte själv köpte den här faktiskt... Jag bara älskar färgsättningen och själva stilen!
Ja, man får väl skylla sig själv 

Jobbigt när man ångrar sig.. 
Kolla med Demian! Tror du kan ha chansen att köpa den inom en snar framtid.... Betydligt bättre nu än då.
(tror de e samma)
Jobbigt när man ångrar sig..
Ja.. och spriten hjälper bara tillfälligt.
Bussen kanske ser jävligt sliten ut, och det är den väl men absolut inget omöjligt. Skulle man bara tvätta av den så tror jag man skulle se potential

Kolla med Demian! Tror du kan ha chansen att köpa den inom en snar framtid.... Betydligt bättre nu än då.
(tror de e samma)
Jasså!? Det säger du
Verkligen kul att höra att den "lever"!
Dock är man ju arbetslös som få, känner en svag ångest "Hade jag köpt den för 3år sen så hade den varit klar nu..."

Sidor Föregående 1 … 125 126 127 128 129 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.