1

Har konverterat till 12v för ett tag sen.
Byggde in torkarmotorn från -73:an, som donerade motor och låda, till länkaget på min gamle skorv.
Men kan inte få min instrumentbrädemonterade torkaromkopplare att lira med min nya torkarmotor.

Med detta schemat så stämmer det hyggligt. Båda hastigheterna funkar MEN den parkerar inte.
Plus att jag blir inte klok på var 31b ska va, samt att den gröna kabeln från torkaren blir över.
http://www.nls.net/mp/volks/schem/wiper2.gif
(hämtat här)


Med detta schemat funkar parkeringen, men inga hastigheter.
Då även den gröna kabeln har hittat ett stift.
http://vw-resource.com/images/wiper_wiring.jpg

Känner att jag belastat dom små grå tillräckligt idag. Någon med huvudet på skaft här?
Eller någon som kanske sitter inne med det rätta schemat?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

Kanske du måste ha omkopplaren från 73:an?

3

Spakreglering på -73:an.

Finns inga måsten, bara möjligheter. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

j:son skrev:

Spakreglering på -73:an.

Finns inga måsten, bara möjligheter. ICQ/ad

Ja,just fan.... ICQ/ab

5

Återupplivning av gammal tråd.
31b är en kortslutningsfunktion som brutalt skall bromsa motorn i torkarnas parkeringsläge. Den funktionen funkar inte med andra typer av strömställare än original, eftersom man inte kan gå direkt från på, till av och kortslutning, det måste vara en tidsmässig skillnad mellan dessa funktioner, så att strömställaren först kopplar bort inkommande ström, och sedan kortsluter motorn, så att den stannar. Om denna skillnaden inte finns får man ju en riktig kortis och säkringen går.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."