1

Jaha, var iväg och köpte nya lager idag. Men det verkar inte var det som är felet. Vänster drivaxel glappar ingenting, medan det på högersidan ser ut så här:

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110620954.jpg

Axeln inskjuten

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110620955.jpg

Axeln utskjuten typ 3-4 mm. Sliten drivknut eller vad har hänt?

Bilen är såklart min 58 Typ 1.

2

Drivknut?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Var har du distansen?
Får du verkligen ett glapp där när du har spänt så hårt som man ska göra?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

Jag har plockat ut alla distanser och lagt dem i rätt ordning. Jag går ut och ser om det går att lägga tillbaks allt och dra åt muttern för allt jag äger och har!

5

Jag drar med min IR-mutterknackare på full mutter. Ett tag.
Det är nog ekvivalent med ett rör på en meter eller två och några feta kilo på det.  ICQ/ag

Med den kraften drar jag lätt av en hjulbult.

Men lite märkligt är det nog med ett litet spel där.
Kan du röra drivaxeln upp och ner i lagret?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6

Jag har likadant bak på notchen. De ja upptäckde när ja skruvade lös drivaxelrören från fjäderplattorna var att den inte gick lätt att röra upp och nedåt. Fick då tipset att de ev var för få packningar alt för hårt åtdraget vid växellådan. Har inte orkat ta tag i detta än men den är mkt hårdare på höger, tom så de syns att den är högre på höger.

7

Jag har dragit åt skiten med rör och grejer nu! Var ute och testade lite och hörde ingenting. Var uppe i 90 km/h i några minuter. Fast nu ska jag inte åka mer än 80 till och från jobbet, annars rasar det väl mer grejer. Default/lol Det är ju fyra mil dit så jag märker väl om det klonkar imorrn.

Nu när allt är åtdraget kan man känna ett minimalt glapp, mest i sidled om man ruckar på hjulet i upphissat läge utan handbroms i. Men när det inte var åtdraget kunde jag inte röra drivaxeln upp och ner vad jag kunde känna. Bara in och ut typ 4 mm.

Andreas: Spännade, kanske är så på min bil också. Får kolla upp det om problemet kommer tillbaks ICQ/ab

Tack folks!

8

Kanske det här kan vara en lösning?  ICQ/ab

9

Jahaja! Takk så meget, skall utforskes noen deg!