501

Fidde skrev:
Hellberg skrev:
Phileas Fogg skrev:

En kompis grävde ner sina alldeles för fina original Brm fälgar och lät dom ligga några månader, allt för få en mer homogen känsla på sin -50a race split...

Kanske en idé ? då tänker du inte på små repor längre... ICQ/af

(Det var Pål Rui som också hade den stenhårda Porsche barndoorpanelen)

Det är ju också en variant!! ICQ/ad

Är det någon som har koll på stuk och detaljer är det Phileas Fogg! Det är bara att
börja gräva en grop Hellberg!

Jo jag gjorde det direkt! Bara vänta på stuket nu ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

502

Hellberg skrev:
Fidde skrev:
Hellberg skrev:

Det är ju också en variant!! ICQ/ad

Är det någon som har koll på stuk och detaljer är det Phileas Fogg! Det är bara att
börja gräva en grop Hellberg!

Jo jag gjorde det direkt! Bara vänta på stuket nu ICQ/ab

1 Vecka innan HO tar du upp den, kommer att bli grymt!  ICQ/ad

503

På tal om att patinera och åldra så tänkte jag lägga upp en tråd med lite tips o trix för verkligen lyckas med det där lilla extra.

Håller på med 50-60 tals gitarrer och där är kraven på mikroskåpnivå för att få till t ex en halslagning..... INGET får synas. ICQ/af

Får ta mig tid någon dag......

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

504

Lär säga att det är förbaskat kul att du är med i senen igen! Fogg!

505

Tackar, jo det känns kul  ICQ/ab

Fått Vwgnistan tillbaka så här sex år sedan stukan såldes. Blev för mycket ett tag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

506

Phileas Fogg skrev:

En kompis grävde ner sina alldeles för fina original Brm fälgar och lät dom ligga några månader, allt för få en mer homogen känsla på sin -50a race split...

När jag fixade till min senaste Barndoor, den blå-vita, hade jag ingen främre stötfångare. Den jag monterade fick en patineringsrunda med dålig grundfärg, våtslipning, släpning i gruset ute på går´n och slutligen fick den ligga i gräset utanför garaget ett halvår. När jag blev nödig så fick den en skvätt också...
Den blev sedemera riktigt fin (?) då den smälte bra ihop med bussens originalpatina.  Default/lol

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

507

Default/lol

508

Jo det kommer jag ju ihåg att du gjorde , så länge du inte gör nr 2 på grejerna så är det ok !  Default/lol  Default/lol

509

Phileas Fogg skrev:

På tal om att patinera och åldra så tänkte jag lägga upp en tråd med lite tips o trix för verkligen lyckas med det där lilla extra.

Håller på med 50-60 tals gitarrer och där är kraven på mikroskåpnivå för att få till t ex en halslagning..... INGET får synas. ICQ/af

Den tråden lär du ta tag i snart!!

510

Lars Häsä skrev:
Phileas Fogg skrev:

När jag fixade till min senaste Barndoor, den blå-vita, hade jag ingen främre stötfångare. Den jag monterade fick en patineringsrunda med dålig grundfärg, våtslipning, släpning i gruset ute på går´n och slutligen fick den ligga i gräset utanför garaget ett halvår. När jag blev nödig så fick den en skvätt också...
Den blev sedemera riktigt fin (?) då den smälte bra ihop med bussens originalpatina.  Default/lol

Underbart!  Default/lol

511

Phileas Fogg skrev:

Tackar, jo det känns kul  ICQ/ab

Fått Vwgnistan tillbaka så här sex år sedan stukan såldes. Blev för mycket ett tag.

ICQ/ab  ICQ/ab

512

Fidde skrev:
Phileas Fogg skrev:

Den tråden lär du ta tag i snart!!

Ursäkta trådkapningen men jag blev sugen på att se lite av gitarrerna jag... Har du någon hemsida Jonas?

Alte Liebe rostet nicht!

513

Jo ska ta tag i en patineringtråd eller "relicing" som det heter i instrumentvärlden.  Lovar.

Nix ingen hemsida , jag kan maila några bilder, bl a en underbar Les paul jr -57....(Tv yellow) ICQ/ae

514

Var det någon som sa torrköra?

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/2C76959D-F65E-42ED-AEA9-160DB1E8FF95_zpst9jkuw3m.jpg

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/81161E87-765A-4D58-BA9F-7D6D404185FF_zpsyoamk0sv.jpg

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/3CFDE531-0F25-4AB5-95CA-4FB0F6BD9282_zpstn4pzo1y.jpg

Som ni ser så har jag fått dit en hastighetsmätare! Fick den billigt t.om

Även köpt på mig ett T-handtag som kom idag!
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/9D41DDC8-57FA-4E37-B7EC-E84274849BB1_zpsa8ooaca9.jpg

Sakta men säkert kommer alla prylar tillbaka som saknas då någon plockat bort dom som satt på någon gång i tiden ICQ/ab

515

Garage mys ser man, det har jag svart bälte i nu ICQ/af

516

Fidde skrev:

Nästan så jag klår dig i det ICQ/ad

517

Hellberg skrev:
Fidde skrev:

Nästan så jag klår dig i det ICQ/ad

Nja! Du lär bryta armen först!!

518

Vad fick du ge för ratten med frakt?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

519

Det bästa med patinerade bilar är ju att man kan köpa patinerade delar!  ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

520

Gav €503,50 för allting ink frakt. Strax under 5 tusingen. Då köpte jag endå en extra tutknapp som kostar 900kr..

521

Wompa skrev:

Det bästa med patinerade bilar är ju att man kan köpa patinerade delar!  ICQ/ag

Fast nu har jag ju köpt prylar i toppskick ICQ/ad typ..

522

Det var ju helt ok pris. Tutknappen var ju också billig.

Phileas Fogg skrev:

Jo det kommer jag ju ihåg att du gjorde , så länge du inte gör nr 2 på grejerna så är det ok !  Default/lol  Default/lol

ICQ/ag

523

Ratten är ju lite repig.. ICQ/ad

Nej men tänkte på dörrhandtag och såna prylar ICQ/ag
Marknadsområdet utökas ju något enormt när man inte behöver köpa NOS ICQ/ab
Sen så gillar jag slitna grejer, det är något med det som gör att mitt bilintresse blir intensivare  ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

524

Det där med att ratten känns för fin är nog inget problem..när alla som vill har torrkört den så har den nog fått patina.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

525

Lite gammalt lite nytt och så lite blått så blir det nog bra.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(