Hur går det till att byta lås i ventilationsrutan?
Det gäller min VW -56, ser ju att det finns lösa att köpa, http://www.classicvw.se/las-ventilation … s_id/1098, men hur går man till väga?
Man får nog plocka ur sidorutan, och sen borra ur nitarna i botten och nita fast den nya.
Sen i med rutan igen.
Så får man göra på Ford 46or.
Sidorutan, menar du själva ventilationsrutan, alltså glaset i den? Hur får man loss det, är det limmat eller?
Glaset är ipressat med någon slags gummiduk mellan ram och glas. VW-verkstäder hade någon slags fixtur som pressade i och ur glaset, har jag för mig att jag sett i någon tråd någonstans.
Ja, man skulle fått se hur det går till innan man förstör själv 
Knacka ur sprinten då får du loss vredet fjädern knappen……..
Hur går det till att byta lås i ventilationsrutan?
Knacka ur sprinten då får du loss vredet fjädern knappen……..
Hm, förstår inte ...
En sökning på "VW type 1 workshop manual" gav detta: http://www.volkswagen-classicparts.de/f … itel_A.pdf
Originalet, alla verkstadsböckers heliga moder. På tyska givetvis men bilderna bör räcka till för att förstå.
Sitter en sprint på undersida vredet, slå ur den och allt ramlar isär,,,,,,,
Marantz skrev:Knacka ur sprinten då får du loss vredet fjädern knappen……..
Hm, förstår inte ...
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
