Hej Boxerville!
Första inlägget!
Har länge velat fixa till min fargubbes typ 1 cab från 74 efter att den stått orörd i garaget hela min uppväxt. tydligen hade han och mor olika åsikter som vad som var en "säker bil" 
Iallfall, den har inte gått en mil sen jag och min syster föddes och för ett par år sen såg jag till att den rullade igen
Inte så mycket krävdes till min glädje. Ett oljebyte, nyt batteri, och lite startgas så hoppade den igång på andra försöket! Tog den ett försiktigt varv runt kvarteret och all verkade ok men styrningen var lite glapp och hackig samt att motorn gick lite ojämt och hade svårt att hålla igång på tomgång. Fick den besiktigad och var på en cabbträff i nyköpings hamn samma sommar!
Sen flyttade jag hemifrån pga studier och har tyvärr inte kunna göra mycket, men nu kommer det finnas lite mer tid till förfogande! Då jag är rätt grön på folkor vill jag görna ha lite råd om vad som är bra att göra för att hålla igång den utan otrevliga överaskningar! Förutom fälgar och däck är bilen i stort sett helt orginal då den bara haft en ägare
Tar gärna emot råd! Vill behålla den i orginalskick så långt det går 
Visar en bild jag tog efter jag fått igång den som jag tykte var jättehäftig när jag var 19-20 år, nu skrattar jag haha