1 Senaste redigerad av Banansvamp (2015-02-23 20:43:36)

Ganska radikalt modifierade. Omgjorda för någon form av vattenkylning. Avgasportarna går ut på sidan som på typ1. Det ena topplocket saknar båda insugsventilerna och en styrning till en insugsventil.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/28747473/2015-02-22%2019.49.51.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/28747473/2015-02-22%2019.49.25.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/28747473/2015-02-22%2019.20.14.jpg

400 kr

Fat chick fanatic

2

Känns de igen?

Post's attachments

Attachment icon voxy headsTIV__Page_1.jpg 552.41 kb, 87 downloads since 2015-02-23 

Attachment icon voxy headsTIV__Page_2.jpg 528.52 kb, 74 downloads since 2015-02-23 

3

Oj att det fanns en sådan spännande historik bakom dem trodde jag inte ICQ/ab Finns resten av motorn kvar? Kanske lite felaktigt att kalla dem för rallycross topplock..

Fat chick fanatic

4

Jag köper dem om de finns kvar. Då kommer de till ursprungsorten.

Ducati Monster 1200S

5

Ja det är en annan som var före dig. Jag återkommer om han ångrar sig.

Fat chick fanatic

6

Vet ni varför de är svetsade? Jag gjorde misstaget att byta upp mig från 98mm nicasil till 103 mm borr. Det blev för tunnt i ytterdiametern när jag tryckte på lustgasen.
Skulle tro att det är historiskt första Lustgassmällen på en luftkyld VW i Sverige. :-)  ICQ/ag
Jag hade varit 1986 i Californien och flygit hem ett NOS system från Dale Vaznian. Ägaren och uppfinnaren av NOS.
Full lustgasflaska på flyget... va fan! helt galet men det fattade jag inte då.
Mera historia just postad igår på FB.
https://www.facebook.com/groups/flat4ra … tif_t=like

7

Oj de har fått vara med om en hel del hör jag ICQ/ag Nu ångrar jag ju nästan att jag sålde dem  Default/hmm

Fat chick fanatic