har hört väldigt många som klagar på dom, tätar väll inte som dom borde... Visst ska dom stå kl 10?
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Historien om split -50an som fick sätta livet till.
har hört väldigt många som klagar på dom, tätar väll inte som dom borde... Visst ska dom stå kl 10?
Hej!
Vad var det för fabrikat på damaskerna?
Har köpt tysk tillverkade febibilstein, skall tydligen vara av bra kvalité enligt Folkabiten.
vet inte vilken tillverkade men tyska var dom!
Allt i gummi man köper nuförtiden är ju dåligt...
Tror dom är bra. Kl 10? Har alltid satt skarven rakt upp, inte sett nåt annat, men du kan ha helt rätt
Enligt reparationshandboken ska skarven vara rakt bakåt för att få bästa och hållbarast tätning.
Och precis som nämnts tidigare så ska man skruva fast slangklämmorna i "körläge"
Fan, då måste jag vrida om mina nybytta. Körläge, vad innebär det för läge
Bilen nersläppt med hela vikten på hjulen.
Bra info, dragit åt med karossen upplyft och motorn borta ...
Låter som det kan bli ett bra stuk på den 
Brukar sätta de som du, lite snett. funkar fint. Problemet med de är väl att gummit torkar, som mina förra gjorde å spricker.
Kom på att jag kanske ska kleta i någonting emellan... Får se om jag har lite silikon eller någonting och göra om. Dagens gummi håller ju inte som förr 
Kom hem sent idag, strax innan 22 var jag hemma från garaget..
som vanligt så sitter alla bultar fast, 2 av 4 gick av! Ganska bra endå ju.

gjorde om monteringen av damaskerna, tätade emellan också! Nya bromsslangar bak iallafall. Väntade på mitt paket med bromsdelar som skulle komma idag runt 18:00, inte sett röken av dom!! Aja dom kanske kommer imorgon..
Nu är det iaf sänk ett hack på båda sidorna bak, damaskerna bytta och bromslangarna bytta bak. Trummorna lackade och hjulhusen lite förbättrade!

Tummen Upp!
Super!! blir as snyggt med dom fälgarna
Tog ut framvagnen idag och lackade den nya!

Fick dit en bromsvätsehållare. Finns ju ingen från början, den som fanns när dom konverterade till hydrauliska bromsar var inte så nice! Fick pressa ner en rilla lite för att få den att passa!
Bytte även alla bromsrör, slangar och fick dit en ny ATE huvudbromscylinder 
Fick ju också besök av 25hpman, trevligt med besök!! 
Det rullar på, nice 
ja och förhoppningsvis rullar den snart också 
Ska konvertera till teleskopiska dämpare så måste tillverka ett fäste för dom också

typ så

Använder 10mm plattjärn för detta
Ett helvete att kapa detta...
skärbrännare 
Facit har du, bara att bygga ihop det hela
Gör det överdimensionerat på en gång.
Blir nog bra! 
Gamla vs ny, typ. Tackar Gud för att jag fick loss bultarna som hävdämparna satt med, på bussen gick alla 4 av

Tur att dom inte syns så mycket..
Testade framvagnsstommen också!

man kanske skulle åka till garaget.... 
Whoop whoop!
blir bra som fan! Men, se till att få ner skiten på backen så du kan återgå till bussen?!
framdelen av chassiet är väl inte lagat på den? Typ det jag håller på med nu på min
skeppOhojj
Oouuhh va bra det blir!

Boxerville » Projekt » Historien om split -50an som fick sätta livet till.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.