Trevligt med samma utseende,men förstår att det kanske drar iväg ekonomiskt..bara en massa svåra beslut..hoppas din dator kvicknar till,för nu vill vi se ALLT! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Mickes blivande vw garage. på mitt vis. !!
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 49 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Trevligt med samma utseende,men förstår att det kanske drar iväg ekonomiskt..bara en massa svåra beslut..hoppas din dator kvicknar till,för nu vill vi se ALLT! 
Blir skönt med bra höjd i garaget, kan man tro.
Lite panel och ett par dörrar sen kan det bli vinter igen :-)
Tja utsidan kommer klädas med plåt, plåtslagaren vart där igår och vi diskuterade hur... Tyvärr dröjer det nu några veckor innan plåten kommer och pannorna är bestälda men kommer inte förän on 4-5dagar..innan det skall jag dock rensa av dom gamla från det gamla garaget. Då vi nu beslutat att byta pannorna och rikta upp det taket.. Då det är lite hängmatta i det.. Så jag får flytta ovalen..och div framför garaget. Suck... Fan vet var vi skall ställa våra bilar....
Igår vart det mest att fixa och avsluta olika kanter osv...och så blir det säkert idag oxå.
Inga bilder...sorry pompejus.. Men det blir med och mer vindtätt
Michael
Jag överlever OCH förstår att du inte är sysslolös kvällstid..tror det var ett bra beslut,hur mycket merkostnad blev det? 
Jag blir knäpp på min dator, jag har lagt hur många timmar som helst, på att försöka få den att fungera...den e sååååååååå trög och någon dag nu har jag inte lyckats komma ut på nätet , men bara med den..inte fruns eller surfplattan som funkat hela tiden.
Jag har ju bilderna i min dator, så jag kan inte ladda upp dom från något annat....
Men just nu funkar den.. avinstalerade allt möjligt igår kväll/natt.. sedan fick den vila och nu funkar den något...
Så snickarna har småpulat och fått gavelspetsarna färdiga..blev plyvood mellan taken det blir slätplåt i samma färg som senare väggarena Lindab "Zinkgrå 244" (det har inget med volvo att göra
) bygget är vind tätt förutom porthålen men det e mitt jobb har bara inte hunnit med det än..
Och då mina fönster kom snabbare än beräknat, har även dom sats på plats.
Nya väggen, som kommer att bära ena sidan av loftet.
Vi beslutade som sagt att lägga nya tegelpannor på det gamla garage taket också. så igår kväll rensade jag och min kära av den ena sidan.. tyvärr inga bilder..då lusten saknades i blåsten och kylan.. men med en träkana gjord av den gamla avsågade takkanten där jag flyttat den ena vindskivan till andra sidan,så gled pannorna på det fd underslaget.. vi lyckades vi kana ner ena halvans tak pannor,dom fick landa på ett par däck.. dom första stutsade ut , men jag skruvade fast en uppfångande bräda, sedan gick det bättre. och sedan lade jag en press på taket allt som allt ca 3 timmar.. så nu skall vi rensa andra sidan under dagen/morgondagen..tyvärr regnar det nu, så inte såååå ql... hoppas det avtar.
Men som en kollega/kompis sa.. "Tja ni har ju verkligen haft otur med vädret....." eller
Februari.. och byggarna har kunnat jobba helt ostörda av ev väder tjafs..sol + grader .. runt 10 varje dag... tja okey kan man säga.
Men nej jag ser inte fram mot att krypa runt på ett blött snorhalt tak... i alla fall på pannorna som e såphala på mossan...
men ner skall dom i helgen!!!
ja ja det får lösa sig.. sedan skall en press upp som skydd, då det taket har masonite och bärläkt bara som undertak.. skulle vilja svallat det men det konstar ytterligare en hög pengar..,byggarna tyckte det var överkurs. så jag skulle täcka det.
Over och ut.
(tja lite senare idag då....) / michael
Fan vad ni sliter..vi sliter också,men inte med lika roliga saker...har blivit såpass frisk så jag kommit igång med färdigställandet i lägenheten igen,men går långsamt,alldeles för långsamt..
Bygget blir verkligen jättebra,en kunglig hall att arbeta i..all credit för jobbet ni gör!Det får nog bli ett besök hos er i sommar för detaljkoll.. 
Ser jättetrevligt ut, ta det försiktigt med takjobbet.
Det är långt till marken när man når mogen ålder :-)
Tänkte på din dator, kompisen kom förbi med den en som var otroligt trög.
Tillslut kom jag på att en minnes macka hade dött så det fanns bara hälften då mycket minne.
Vilket resulterade att den Swappade ut på disk= Dööötrögt
Kolla på aktivitetshanteraren Fysiskt minn3 MB det skall stämma ned vad som sitter i.
Om det inte är det som är fel så är det alltid bra att utöka minnet. Jag brukar köpa billiga på blocket.
Tack my friends... Takjobb.. Tja jag springer ju inte diekt runt där upp...
mera ålning medels hasning
... Mycket rumpslitande.. Ja jag vet inte såååååå hlimmla högt. ..men för många i min bekantskapskrets har haft fallbrott av div. Och det vill jag inte, det är en stor anledning till varför jag lejer bor jobbet en anna de. Det går ju så fort när proffs me rätt grejer gör jobbet sedan behöver man inte ramla från hög höjd för att bryta knotor... Jag har en hög alu byggställning, vilken jag kommer att använda på insidan senare, när issolering, gles och gips skall upp. Ett jobb jag kommer göra i lite lagom takt.idag inget regn så vem vet kanske andra sidans pannor åker ner. Fick mail av byggaren att dom inte lägge dit dom nya förrän v10 så jag har nästa helg på mig oxå.men jag vill inte vara den som är i vägen.
Datorn... Jag hr har rensa bort en hel det program. Genom att kolla i aktivitetshanteraren va som äter kraft.. Så den e bättre men endå så står den och tokjobbar ibland, utan att jag begär något.. Jävla auto update.. Datorer e inte min grej.. Skriver detta på surfplattan. Igår kunde jag använd datorn i säkert 6-7timmar utan problem.. Men nu vill den inte.... Ja ja...ram minnet e bara 2 och det verkar den forttarande ha...bdman fixad ett till, men tyvärr vart det fel modell....och jag har inte orkat att ta tag i det.....det e ett ganska så kort minne...
Köpa på blocket då får jag säkert fel eller kass......
Jaja lite frukost nu så blir det nog bra...
Sedan får vi se om det blir någon aktivitet... E inte å kul me regn och rusk....och jag måste rensa en del framför gamla garaget för byggställningar. Suck... (kul detta med gamla och nya garaget..eller om jag skall kalla dom hall 1och 2...
)
/Michael
Ja eller typ1 och typ2-hallen.. 
Ja eller typ1 och typ2-hallen..
Shit då måste jag ju bygga till för typ 3....
fast det blir ju iofs 4portar...
Buggy bubblor... Buss pickup variant..och annat oftälse Alfor Triumphar, Sunbeam.. +bruks bilarna......mycket bilar e det..... 
Edit kanske skall sätta upp port nummer
1, lyfthall
2, mekhall
3, bläster/tvätt/lackbox.,
4, lyfthall.......
Nä... Mickes vw garage..mm.
jag får väl göra en skylt...
En vw relaterad vindflöjel kommer upp på taknocken, när jag e färdig. Min far gjorde den till mig när jag fyllde 45, på önskemål av mig... My sveeet dad!!! Rip!!
Ja,Saaben får väl stå ute förstås... 
Förståss. fast finns ideer om att göra en 3 bilars carport framför det gamla garaget.... Så våra bruksbilar står lite skyddade....
Ahh..då börjar det klarna.. 
Jo det är fippligt med datorer.
Du får skaffa en Skylt med
Micke's
Best Damn
Garage In Town.
Mickes fix firm
Fixar det jag gillar. ej IT
Solen sken idag... igår regnade det som f... så det var ju läge att vila sig då.. satt och tittade på tv
är själv förvånad!!! Discovery gick att titta på.....
Men idag efter hundarnas långpromenad, blev det att plocka ner andra sidan s betongpannor från gamla garaget...
såhär ser pannorna ut som vi plockade ner från framsidan....
framsidataket klätt i press..
men idag baksidan..
För att få axxess fick jag lägga ett golv på förråd taket..sedan kånkade Marie och undertecknad över takpannnerkasningsrännan... delux
Anledningen till att vi byter ut pannorna... dom e såååå fula / och mossan växer som fan på dom. nej jag går inte upp på tak, och spolar med högtrycks tvätt...
Jack vart förvånad varför husse inte ville busa med honom....
totalt 4 lastpallar med pannor blev det från taket...
Taket tömt.
Efter detta la jag upp en pressening, och skruvade fast.. men ingen bild på det...., tills snickarna lägger dom nya pannorna...fast det skall visst inte hända förrän nästkommande vecka..
Men jag känner mig nöjd med det jag hunnit denna helgen..
Sedan gick jag ut i nya garaget och njöt
och funderade på hur många bilar jag får in samtidigt..3 bubblor, och bussen borde gå in.. + en bil till under lyften
/ Michael
Här går det undan! Ser riktigt bra ut! tänk så mycket vw mek det blir när det är färdigt!

Lycka till med bygget!
Förstår att du är nöjd,verkar gått som tåget(ja,jag vet..dålig jämförelse..) Riktig kärlek när man får hjälp av sin bättre hälft.. 
Hallå...har svår abstinens på uppdate..något litet kanske hänt?.. 
Nja bara pratat med plåtslagaren, Angående dropp plåtar längs nederkanten av väggen,det känns trevligt. då vi sas tänker lika.. Han ringde idag och hade tänkt precis som jag.. Tyvärr komme väggplåten som bäst i slutet av nästa vecka..
Vi har även beslutat, att kläda utsidorna av vindskivorna i plåt ..så slipper dom målas, och är enklare att hålla rent..förhoppningsvis
. Jag åker dock på att måla underslagen.. Troligen i en ljusgrå kulör.. Kanske blir i helgen, så jag inte riskerar att skita ner väggplåten.. Men vi får se.... då det förmodligen e för kallt änsålänge .....
Tanken är att montering av takpannorna, skall börjas på på måndag..
Frustration finns...då jag bara vill ha bort byggarna och deras ställningar så jag kan börja göra iordning.. Montera portar.. Och göra allt som skall på insidan.. Sedan är det att forma, och gjuta för en betongkant/nät runt tomtkanten.. Därefter utgrävning av gårdsplanen, grusning och plattsättning.. Mao bråda tider... Sedan e det en -71årsmodell bubbla som oxå kommit in i mitt liv fast det har ju med cabben att göra sas.........ja ja mer nöjen...
Så nej det händer inte för mycket.. Mycket grunnande/planerande på alla håll är det i alla fall..
det kommer bli jätte trevligt när utsidan e klar på garaget men det dröjer ju förmodligen 2 veckor till....
Dryyygveckor.. jag jag vet jag har väntat länge.. men det gör inte saken bättre jag vill ha slut på väntande.
/Michael
Ahh,nu känns det bättre igen.. 
Ahh,nu känns det bättre igen..

Stora framsteg ser bra ut på en så stor verkstad Jag skulle också vilja ha 1m men grundläggande kostnaden oss 250 Teuros ca.2800 kronor.
du gör bra !!!
Diese garage kostet ca 200 000-300 000 kr fertig....
nothing in Life is free
nooo free rides..
Alle hobbys kosten viel geld 
Om man har möjlighet, skall man ta den. Vissa saker går inte i repris
Vi andra gläds med dig M
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 49 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Mickes blivande vw garage. på mitt vis. !!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.