Hej allihopa var ett bra tag sen jag uppdaterat tråden får väl göra det då:)
Fick ju åkt en hel del i höst bussen fick gå som bruksbil till jobbet och ut och campa på helgerna.
Här en bild på camping på seatons kulle, var nog dagen efter fallenkreuzfahrten. Notera pokalen som står på bordet 3e pris peoples choice stort tack för det alla som röstade!

Blivit ett par svängar med surfbrädan till kusten, här camping i grötvik.

Lingonplockning i småländska skogarna.
Sen kom ju hösten ordentligt och det blev dags att byta buss. In med det gamla och ut med det "nya", vite t4an är min första bil som jag köpte när jag fyllde 18. Blir nog 10års jubileum i april med den!
Living the dream - vw buss året runt!

Sen kom julledigheten så bussen rastades en sista sväng innan den åkte in i verkstan.

Där åkte motor och låda ut och nya bakhjul monterades:)

Lådan ligger numera fördigrenoverad hos Mats Herrlander och väntar på mig. Fick hyrt in mig i ett litet hörne i Bancos verkstad i Bankeryd där jag håller på att skruva ihop nya motorn.

Blir en 1600 enkelport med enkel förgasare till bussen, lådan blir 4,125 r/p med reduktionsväxlar på igen. Alltså en nästan original setup. Det ska bara vara att vrida om nyckeln och köra med bussen! Dubbla gasare, ormbo och annat brötande får man göra med bubblan..
Sen kommer det lite småprojekt emellan hela tiden, här julklappen till mor och fars gård, där även bubbla och buss bor på vintern. I bakgrunden ses även en bakkofångare som skall riktas och lackas, hörde jag orange?
Planen var egentligen vita kofångare och emblem från början. Skulle nog bli riktigt snyggt,men kul att behålla lite historia också så det orangea kanske får va kvar:)

Där har vi nog läget just nu trevlig kväll gott folk!

så som alla dina jobb. Thums up!!!