Någon som har ett par bromsok i vettigt skick till salu?
Classic VW Up-North tar 649kr styck + frakt för den billgaste modellen till typ 1. Då ingår det nya bromsklotsar också.
http://www.classicvw.se/advanced_search … =0&y=0
Så om du inte hittar ett par bra ok i garanterat fint skick alldeles i närheten av din hemort så tycker inte jag att det är lönsamt att köpa begagnat med tanke på att dom väger en del och kostar i frakt... Posten tar 160kr för två sådana i porto.
Summa knappt 1500kr om du betalar över bankgiro.
Men det är ju min bedömning, slitdelar som bromsgrejer, och en del annat förbrukningsmaterial som tändspolar och brytarspetsar, hjullager etc köper jag hellre nytt än begagnat, det brukar eliminera en del framtida irritation....
3 2015-02-20 14:16:00 Senaste redigerad av Jonny B (2015-02-20 14:16:43)
Så sant Björn
Tänkte mer som så att det kan finnas fler som jag, som köper hem saker till projekt som aldrig blir av och helt plötsligt har man en massa nya saker liggande på hyllan 
Ursäkta att jag lade mig i.
...jasså du tänkte så... Javisst om du får tag på något nytt eller nästan nytt i närheten där du bor.
Jag gav mig på att försöka renovera två ok från 1968, det tog lång tid, och blev aldrig riktigt bra, så jag köpte nytt.
Jag tänkte väl som så också att begagnade som nya väger lika mycket, kostar lika mycket i frakt...
Jag har en NOS på hyllan. Kostar 250:- i Åstorp