1

Går i valet och kvalet om jag ska slå till på ett par 10" breda fälgar och 15" höga..
Hade tänk slänga på min typ 1a skärmar som breddar 6cm och sedan sänka. Är detta en omöjlighet??
Fälgarna är tänkt att sitta bak.

2 Senaste redigerad av Johan W (2015-01-28 00:20:31)

Om dom bara bräddar utåt så går det nog bra, sen beror det ju på vilka däck du ska ha, det finns dom som kör 9" med moddade original skärmar Default/hmm

Om dom tar i vid ett hack sänker man till två ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Tänkte man skulle få lite stretch på dom.. Fick tips om att 225 på 10" ger rätt go stretch.
Tänkte på det också ICQ/ab Tanken är nog att sänka två hack, om det nu går! Vettefan vad jag ger mig in på.. antingen ser det skit ut eller skit häftigt  ICQ/af

4 Senaste redigerad av Johan W (2015-01-29 00:18:44)

Kan nog bli fräckt, jag hade nog provat med original skärmar och skrotdäck först och blir det inte bra kan man ju sälja vidare fälgarna Default/hmm

Var det original backspace Default/hmm

5

Det är ET du får kolla på.
Jag hade 7.5 ET 38 som var kant i kant med org skärm . 1303 då.
Gå in i nån offset räknare på internet och utgå därifrån och kolla vad för ET du ska ha på 10" för att den ska bredda 6cm utåt. Inte bara bredd som avgör.
Mina 9.5 med ET-10 kommer bredda typ 7-8 cm

6 Senaste redigerad av Johan W (2015-02-05 22:15:50)

abdalh121 skrev:

Då måste du väl ha distansplattor på 1" oxo för att däcken inte ska ta i svärden och karossinfästningen, jag är dålig på irs men på övriga blir det tight Default/hmm

7

Johan W skrev:
abdalh121 skrev:

Då måste du väl ha distansplattor på 1" oxo för att däcken inte ska ta i svärden och karossinfästningen, jag är dålig på irs men på övriga blir det tight Default/hmm

Jag kommer ihåg att mina 18" 9.5 ET runt 40 snuddade liite vid skruvarna genom svärden!

8

Jag har varit i samma val och kval om hur man skaffar sig snygga, breda hjul och kom fram till följande: De fälgar som finns störst utbud på marknaden i breda dimensioner är till BMW dvs bultcirkel 5x120. (Kolla www.skruvat.se eller www.bythjul.se) Du hittar gott om fälgar både 17, 18 och 19 tum i bredder 8, 9 & 10 tum för dryga tusenlappen/st. Att sen få till rätt ET löser man med spacers tex från www.spacers.com samt köper nya bromsskivor och/eller trummor från Custom Speed Parts som finns oborrade. Jag lät en CNC-firma borra upp nya bulthål med 5x120-cirkel så att BMW-hjul passar. Å vipps, problemet löst och snygga, välpassande hjul!

9

Sorry, skall vara WWW.SPACER.SE !!!!!!

10

Johan W skrev:
abdalh121 skrev:

9.5 med negativ ET kommer inte ta i i vare sig svärd eller nåt på insidan Default/tongue breddar ju så sjukt utåt

11 Senaste redigerad av Hebster52 (2015-02-20 06:21:40)

6,5x16 ET 43 sitter såhär med standard skärmar å långa pendelaxlar (nyare än -69) och fälgen går c. 15-20mm från svärden på insidan. (Däcken på bild lite närmare då de är fetare än fälgen.)

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2183.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2133.JPG

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36