1

Jag har en 2.0 AGG motor. (GTI motorn i GOLF MK3)
Har suttit i en VW golf kombi så troligtvis har den inte buskörts direkt.

Den skall in i min VW Syncro -91 med hjälp av ett adapterkit.
Är dock lite osäker på servicehistoriken men den har gått 20.000 mil.

Vad bör man byta när man ändå har den ute och ståendes på arbetsbänken.
Kamrem och vattenpump har jag räknat ut själv men något annat som bör bytas? packboxar? O-ringar som sitter riktigt dåligt till?

Målet med motorn är inte att få en massa HK utan att få den så driftsäker som möjligt.

Jag har tillgång till en normal hemma-verktygs-låda och mekar i garaget i källaren.

2

MickeTJ skrev:

Jag har en 2.0 AGG motor. (GTI motorn i GOLF MK3)
Har suttit i en VW golf kombi så troligtvis har den inte buskörts direkt.

Den skall in i min VW Syncro -91 med hjälp av ett adapterkit.
Är dock lite osäker på servicehistoriken men den har gått 20.000 mil.

Vad bör man byta när man ändå har den ute och ståendes på arbetsbänken.
Kamrem och vattenpump har jag räknat ut själv men något annat som bör bytas? packboxar? O-ringar som sitter riktigt dåligt till?

Målet med motorn är inte att få en massa HK utan att få den så driftsäker som möjligt.

Jag har tillgång till en normal hemma-verktygs-låda och mekar i garaget i källaren.

Kolla med GTI klubben
Tror det är få som håller på med vatten skadade motorer här  ICQ/ac  ICQ/ac
///M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke