1 Senaste redigerad av Vintage Vw (2015-02-13 20:30:58)

Ännu en fin pickis från Sverige, som exporterats..... När ska vi lära oss att börja betala vad som krävs att behålla dem här?

Post's attachments

image.jpg, 289.94 kb, 1024 x 768
image.jpg 289.94 kb, 185 downloads since 2015-02-13 

Formel Vee Dolling

2 Senaste redigerad av Vintage Vw (2015-02-13 21:42:51)

Just det.... Vi måste inse att det kostar att åka Vw , det är bara att prioritera  ICQ/ag

Formel Vee Dolling

3

Jag tror att det var rätt många år sedan den exporterades. Och loggorna var övermålade då. Vet man det, så känns det lite bättre  ICQ/ab

4

Tidig bild från UK
http://i119.photobucket.com/albums/o150/sputnicbmx/DSCI1310.jpg

5

Jag hittade en till bild i en tråd om den.

Den exporterades redan 2002, så förmodligen kostade den inte mer än 5-10000:-  ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/3544.jpg

6

Min drömpickis, har velat ha den sen jag såg den första gången, synd att man inte hade pengar när buzz sålde den!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

7

http://i72.photobucket.com/albums/i195/streetwagens/P1060330.jpg

Till alla som grinar illa över pickisen...

Såhär såg den ut när den redan fanns i UK.

Det är ju inte några direkt tydliga loggor, plus att den såldes på tidigt 2000 tal, och då var det inte någon (nästan) i sve som hadde fattat detdär med barndoor pickis.... ICQ/ad

Klart den är tuff, och var väl tillsalu för 15000 pundare har jag för mig, då loggorna syntes, minns jag rätt hade den batteri loggor på lämmarna eller något i den stilen, och då var det ju köpläge för en svensk. Dock är detta kanske ett litet år sen eller så, och.... jaa.... Det är ju "NÅGON" som ska köra med trailer till UK å köpa tillbaka den också!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

såldes sedan för 25.000 pund

9

Kul att någon orkat fixa i ordning den! Frän!

10

Det är inte bara att köpa tillbaka den, den är nämligen inte till salu ICQ/ae

11

Vem bärgade/hittade den och var? Vad är det för årsmodell för mig som inte kan min termos?
Kollade nån gång kring 2000 på en i dom där färgerna som gick för ca 10k men den var ju rostig så den var ju ett lik. Då iaf.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

12

det är en 54a iallafall

13

Hmm, det var en 54 jag kollade på då. Har för mig den for till Boden och sen vidare eller om den annonserades för runt 25 ett tag här i sverige. Kan ju ha vart nån annan också visserligen .

14

Den i boden var nog en 55a, om det är den jag tänker.... Steffe hämtade formula junioren hos samma snubbe...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

15

Fast den stod ju i gammelstad på motormetropolen när jag kikade på den. Och den hämtade Marcus i Alvik om jag inte minns fel? Men det kan ju ha vart en 55:a som du säger. Har bara nåt vagt minne om 54. Men jag kan ju inget om skillnader så jag kan inte uttala mig.

16

Den blir säkert till salu snart igen.
Min erfarenhet är att Engelsmän som håller på med Vw´s är extremt ombytliga.

Speciellt när dom inser att dom låst upp en massa pengar och fish and chips på puben lockar   Default/lol
Dom har ju sällan garage att hålla till i utan står o mögar i någon carport.
Sen lär ju folk vara på ägaren att sälja så den är nog till salu efter sommaren...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17

Jo tack

18

Här är en kandidat till det tråden handlar om:
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=34266
http://i755.photobucket.com/albums/xx19 … ceqct9.jpg
Pickisen hade avrostade växelådsfästen och behövde den vanliga barndoor reparationen.
Visst,bussen har hål i taket och saknar axlar.Men det kommer inte hindra någon som verkligen VILL köra den på vägen.
Bussen kommer väl att säljas för ett par tusenlappar här och kanske kommer den ut på vägen här i Sverige.
Annars blir det som det brukar bli,den hamnar hos någon som verkligen vill ha den och så läser vi om den i Volksworld om ett par år.
Kommer den ut på blocket försvinner den till något annat land,tror jag i alla fall. ICQ/an

19

Phileas Fogg skrev:

Den blir säkert till salu snart igen.
Min erfarenhet är att Engelsmän som håller på med Vw´s är extremt ombytliga.

Speciellt när dom inser att dom låst upp en massa pengar och fish and chips på puben lockar   Default/lol
Dom har ju sällan garage att hålla till i utan står o mögar i någon carport.
Sen lär ju folk vara på ägaren att sälja så den är nog till salu efter sommaren...

Jodå, nu är till salu igen.. ICQ/ad

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1945733

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------