i original bruksskick bara underhållen inte renoverad.
Bubbla eller buss? Du får precisera närmare årsmodell, skiljer mycket om det är tidigt eller sent 50-tal.
Över typ...då en bubbla för fina bussar verkar
svårare. (saknar min -54)
4 2015-02-13 01:33:12 Senaste redigerad av umekille (2015-02-13 01:39:44)
Skick ungefär som denna bilen har på bilden(bild lånad i annan tråd)
Det är min bil, kul att du tycker om den, dock kommer den aldrig bli till salu. 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Mellan 60 och 90 tusen skulle jag gissa.
om det är en vanlig oval då. Tidiga ovaler lär väll kosta snäppet mer? 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Knappast... Saken är, tidiga å sena ovaler håller nog tyvärr samma värde när dom säljs. Folk förstår inte skillnaden mellan 53 och 57 när det kommer till pris-sättning... Vad menar du, hellberg, att en tidig oval skulle kosta, och en split i motsvarande skick?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Knappast... Saken är, tidiga å sena ovaler håller nog tyvärr samma värde när dom säljs. Folk förstår inte skillnaden mellan 53 och 57 när det kommer till pris-sättning... Vad menar du, hellberg, att en tidig oval skulle kosta, och en split i motsvarande skick?
Vad menar du?
Jag menar att tidiga ovaler borde kosta aningen mer än en sen oval. Nämnde inte äns split
Jo nog skiljer det lite mellan tidiga och sena ovaler 
Ångrar jag sålde min svarta -54 för 20år sen för 5t
den såg nästan lika fin ut som den blåa fast lite
mattare i den svarta lacken. Över 50 för en bruksbubbla
är rena ocker enligt mej.
Ångrar jag sålde min svarta -54 för 20år sen för 5t
den såg nästan lika fin ut som den blåa fast lite
mattare i den svarta lacken. Över 50 för en bruksbubbla
är rena ocker enligt mej.
Om du letar dig ner äldre än 57 så får du definitivt räkna med mer än 50k för det skicket.. Splittarna är ju 50k fyrdubblat i OG skick..
Vad kostar en tidig 56:a? 
50 split skrev:Knappast... Saken är, tidiga å sena ovaler håller nog tyvärr samma värde när dom säljs. Folk förstår inte skillnaden mellan 53 och 57 när det kommer till pris-sättning... Vad menar du, hellberg, att en tidig oval skulle kosta, och en split i motsvarande skick?
Vad menar du?
Jag menar att tidiga ovaler borde kosta aningen mer än en sen oval. Nämnde inte äns split
Jag frågade alltså efter siffror vad du anser att en bra, 1 sen oval, 2 tidig oval, 3 split ska/bör kosta.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Jag anser att en sen oval ska kosta 5000:-, Tidig oval 8000:- och split MAX 15000:- men då måste inredningen vara perfekt och med kuddar och givetvis Petriratt och radio.
Så var det förut och det tycker jag kan gälla nu med, därmed basta ! !

Från 30:- för en 58-59, ovaler kan dyka upp från 50:- och uppåt.
60 talarna är mer prisvärda, men även dessa i fint skick kostar en bra slant.
Det är utlandsexporterna som har gjort att priserna har skjutits upp i höjden.
Priserna på gamla Oplar och Fordar är fortfarande densamma 
Jo jag vet, har exporterat i runda slängar 100 Vw´s. allt mellan -49 o -67.....