Mitt garagegolv är så dåligt gjort så de behöver slätas till innan jag målar eller lägger klinker.
Det är precis som man kört med "helikopter" försent in i processen.
Alltså grova kratrar, på sina ställen skiljer de säkert 10mm som värst.
Hur löser man det på bästa sätt, gärna själv, garaget är på 48kvm.
Slipa, flyta eller annat?
Kan man flyta i olika etapper ?
Jag flytspacklade mitt i etapper, mest för att inte behöva tömma garaget helt under tiden.
Gjorde dock formkanten, där spacklingen för tillfället skulle sluta, av korta ribbor som skruvades ihop i ett "sågbladsmönster", om man så säger, för att få en större, längre, yta som nästa spackling skulle fästa i.
Givetvis primades även kantytan innan nästa etapp med spacklet då.
3 2015-02-12 18:13:13 Senaste redigerad av Kroffe (2015-02-12 18:13:36)
Slätast yta får du om du slipar.. flytspackling är dock lätt att göra själv och billigt.
Skulle inte göra nåt om golvet kom upp istället för ner, då det är lite högre längs med kanterna.
Men lite rädd för att de ska släppa som en kaka även om man är noga med primer. Men bra tips att fasa ut när man gör de i sektioner!
Tips på bra primer plus flyt? Gärna nåt man kan handla typ på Bauhaus eller dyl för enkelhetens skull!
Du kan ju hyra en betongfräs och rugga upp ytan du ska spackla sedan dammsug, vattna och prima.. om du är orolig att det inte håller.
Byggmax har fiberförstärkt om man vill lyxa på
Har spacklat golvet i hallen med det och det blev kanon.
Jag flytade med Mapeis Uniplan Eco, fiberförstärkt givetvis, sen om det håller/sitter fast i längden vet jag inte ännu.
Har dock suttit i tre? år eller så hittills.