Tjohej !
Tar mig äntligen tid att slänga upp en projekttråd på senate tillskottet!
Drömmarna om en splituss har väll funnits i måånga år men man har stulit farsans firmabil så abstinensen har stillats med jämna mellanrum men eftersom jag är så bedrövligt smart så passar vi på att köpa ett gäng när man blivit farsa till en underbar dotter
Hursomhelst så vill jag ju ha denna igång så snabbt som möjligt, så jag försöker ha lagomt tempo ihop med familjelivet, vilket min sambo är sinnesjukt bra på att hantera och även förstående över förväntan
Det började med att brorsan skulle köpa en BAYbuss av "Kjell" och farsan hade all kontakt med han och snubben frågade farsan om vi var sugna på 2st splitbussar med, ja tack sa jag ! så drog vi och hämtade dom :angel: 
11 fönstern skulle jag ha, robin den orangea BAYen och split panelen blev bara med i all hast men jag insåg ganska snart att 11 fönstern var för mycket för mig och framförallt som första projekt att börja rostlaga på så den såldes ganska direkt!
Hade ju fått upp ögonen och förälskat mig lite i en -62a hemma hos Kjell så efter lite samtalande med han så åkte jag upp och köpte den istället :thumbup: Där står vi idag !

En av anledningarna till min förälskelse var nog för att det är en 62a som Ghian min
Det första (första rostjobbet jag någonsin gjort) blev utriggare, balkreparation, hattprofiler och ny inre tröskel
längsgående ram, nylagad:
Utriggare främre före:
Prova hänga dit nytt:
Kapa bort dålig plåt och hittar sämre plåt

Nygjord inre tröskel och utriggare bytta 
Gick över lite gamla påbörjade lagningar

Efter, Återigen... detta är första gången jag gör något liknande över huvud taget så denna bil är en ren lärobil !
Nytillverkad hylla och bakre del av hjulhus!
Gick över dörren med, nytt ytterskinn är på plats men utan bilder tyvärr 
Har även gjort nya blinkershål
Såhär såg båda ut!!
Efter 

Maskin ur! så vi kan fortsätta med innerskärm och värmeplåten(?!)
Före
Måtta, göra ny och montera.....

Det är väll ungefär de jag har hunnit med som bussägare, eller ja... papper urtaget från riksarkivet samt en ursprungskontroll påbörjad
Bussen kommer (om jag får ihop den till sommaren) bli omlackad under list enbart och sänkas det lilla som buss drivlinan klarar! Vi letar hus nu så jag har lite småpanik att försöka få ihop den körbar innan vi hittar något
mitt amatörhantverk är väll både bra och dåligt, jag kommer väll antagligen vela göra om många saker innan den är klar... aja, lärobil var det!

.. men självklart tänkte jag hänga i bubblalåda, men utöver straight axel kit vad behöver jag göra i bak? lär jag byta drivaxlar eller hur funkar det?