Nåt bra tips på hur jag får loss en stum frambroms på en -68? Har bankat och slagit massor men inget har hjälpt. Ska jag bara hänga på en stor avdragande och rotrycka allt?
Svårt att bogsera hem med ett låst framhjul!
Martin A
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Fastrotad frambroms
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nåt bra tips på hur jag får loss en stum frambroms på en -68? Har bankat och slagit massor men inget har hjälpt. Ska jag bara hänga på en stor avdragande och rotrycka allt?
Svårt att bogsera hem med ett låst framhjul!
Martin A
Ibland är det enda sättet... En stadig och stor avdragare är ofta den enda vägen..
om allt sitter fast måste det ju endå renoveras... Sparaya i 556....
Kan du inte låna en dolly och sätta hjulen på?
och släppt på spänningen på backarna har du redan gjort
Det kan vara bromsslangen som svällt och fungerar då som en backventil, prova att öppna luftnippeln och släpp ut trycket.
Kolla vad som är lättast att få tag på och vad som är billigast. Tag sedan fram vinkelslipen. Är det svårt att få tag på en bromssköld kan det t.ex. vara bättre att kapa sönder bromstumman.
Det kan släppa om man värmer trumman så materialet i den utvidgas.
Justeringen förstår jag du inte kommer åt att vrida på med en mejsel.
Lite spänning som du ökar på eftersom på en avdragare och värm runt trumman med
gas eller en varmluftpistol
Ursäkta jag läste aldrig att den var fastrostad.
För att kanske kunna behålla grejerna hela.
Sätt trumman i spänn ta ett don o stoppa in i bulthålen och knacka backarna inåt mot skölden gå så runtom i bulthålen och spänn åt avdragaren allt eftersom.
Men som HenrikL skriver kan det smidigaste vara att skära bort det som är lättast/billigast att få tag på, trumman är ju troligtvis kass iaf.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=31052
Går det inte att vrida runt så man kommer åt att släppa justeringen så får man bakifrån skölden borra bort pinnarna som håller banden för att sedan slå dem ur läge genom bulthålen
Sitter bromsbackarna med pinne,fjäder och clips som på nyare bilar?
Martin
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Fastrotad frambroms
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.