Hur länge har ni kunnat köra innan rosten börjar krypa fram igen?
Och det är dags sätta fart på vinkelkapen o svetsen igen?
Blir det en sommarbil så händer det aldrig igen. Används den på vintern i saltslask så stoppar det ett par decennier innan det blir så allvarligt.
Jag renoverade en rostig typ 1 56:a som lackades 1994. När jag sålde den 2008 hade inget krupit fram. Såg den häromåret och den såg fortfarande bra ut (framhuven som lackades om senare hade däremot blåsor redan 2008. Sämre underarbete...)
Insta: @tob_356
Blåsor i lacken är det många äldre renoverade bilar som har och det härrör sig från sprutspacklet man använde. Så långt som till kaprondell och svets går det aldrig...
...och min nuvarande Ghia lackades om av dåvarande ägare c:a 1997 och har varken kryprost eller bubblor...
Insta: @tob_356
Gjorde ordning min gula panel -95.
Blev bra då, men inte nu.
Dåligt underarbete och fulla lackerare utan ansvar.
Rosthål och bubblor, viljan var större än kunskapen.
Men vagnen lever vidare hos nästa generation och uppdateras vidare framöver.
Stå bilen varmt och man inte tvättare den varje gång man varit ute, så håller det årtionden.
Känner till en Hot rodder som hade hundraputs på sin bil men efter fem sex år började den rosta där skärmen mötte karossen, Och det berodde på att han tvättade bilen varje gång han kört så hela sommaren var det fukt i kederlistkanten.
För att det skall kunna rosta behöv tre saker, luft (syre) , vatten, och plåt. Sen blir det oxid. och lacken ser ju till att luft och vatten inet kommer i kontakt med plåten= rostar inte.
Renoverar man o gör allt ordentligt bör det hålla ihop med stil i en evighet.
Men det finns undantag. En bekant, hot roddern Olle Thorlund "renoverade sin -40 Ford TRE gånger. Bör vara något av ett rekord.
Menade på att han tvättade sönder bilen.
Å andra sidan så lär Olle varit den petigaste i världshistorien. Bl a gjorde han bultar i högre kvalitet av rostfritt. Inte nöjd med det som fanns på marknaden. 
Renoverar man o gör allt ordentligt bör det hålla ihop med stil i en evighet.
Men det finns undantag. En bekant, hot roddern Olle Thorlund "renoverade sin -40 Ford TRE gånger. Bör vara något av ett rekord.
Menade på att han tvättade sönder bilen.
Å andra sidan så lär Olle varit den petigaste i världshistorien. Bl a gjorde han bultar i högre kvalitet av rostfritt. Inte nöjd med det som fanns på marknaden.
gjorde han bultar av rostfritt lär han få laga rost igen. 
Nja, det var till chassit/bakvagn där allt var tillverkat i just rostfritt, men förstår vad du menar.
Önskar jag kunde få fram det inlägg Tomas Johnsson skrev för måånga år sedan på SCLF, helt underbart.
Avhandlade original eller inte, äkthet osv.
Om den -50 soltakssplit Lasse Knöppel o jag hade tillsammans.
Bland annat dryftades de bevingade orden "ej äkta garage utan gammalt blankettförråd"
kan inte riktigt återge ge det utan hoppas någon som sparat ner Sclf kan slänga upp det. 
Önskar jag kunde få fram det inlägg Tomas Johnsson skrev för måånga år sedan på SCLF, helt underbart.
Avhandlade original eller inte, äkthet osv.
Om den -50 soltakssplit Lasse Knöppel o jag hade tillsammans.
Bland annat dryftades de bevingade orden "ej äkta garage utan gammalt blankettförråd"
kan inte riktigt återge ge det utan hoppas någon som sparat ner Sclf kan slänga upp det.
Hahaha.... Var det lasses garage man pratade om då?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Jo det var Lasses förra garage det pratades om...