1 Senaste redigerad av Kroffe (2015-02-05 10:46:20)

Går i tankarna om att byta ut min brukis nu, Golf 4 TDI 90hk, då jag kör så lite så tjänar jag aldrig igen på dieselskatten.. Därför lägger jag ögonen mot något annat bensindrivet!

Ögonen fastnade på New beetle, tyckte det var svinful i början.. Men ögonen har börjat vänja sig ICQ/ab
Dock har jag läst en artikel om den att den känns vinglig på vägen, centrallås som jävlas och att den är väldigt trång. Vi har inga barn, får man barn köper jag en ny bil eller stuvar in dom i Passaten.

Det är iprincip bara jag som kommer köra den då frugan vill köra den nyaste bilen, så klart! Så jag vill ha en rolig bil! Kikade mycket på Golf 4 V6 4-motion ett tag men såg att New beetle låg bra i pris om man kikade på hur långt bilen gått.

Men jag vill veta, är detta en skitbil? Jag vill veta så mycket som möjligt om den, orkar inte köpa en bil som jag bara kommer sitta och svära åt! Ska vara roligt att köra den  Default/lol

http://www.tradenote.net/images/users/000/124/330/products_images/Volkswagen_New_Beetle_2_Doors.jpg

2

Visst är dom trevliga, och är ju istort sett som din golf iv.
förra tjejen hade en 90hk tdi.

Kolla rost i bakkant på trösklar, rostar ngt sjukt där.
Men vet inte om jag skulle vilja äga en, Lånade den ngn gång och skämdes ju ögonen ur sig... haha
är det bara jag eller denna har väl fått en brutal "Tjej" stämpel?=)

3

Personligen.. dettta är dock bara min uppfattning utan att ha kört en.. (faktum är att jag vet inte om jag skulle vilja om det inte var en RSI).. men så tycker jag iaf att den ser gräslig ut och i stort sett, som Grönberg nämner, "bara" är en förklädd golf. Men den nyaste bubbla-modellen är ju tusen ggr snyggare och verkar mycket trevligare, den har former som påminner mer om ursprungsbubblan.

Jag tror att det är ett nerköp att byta ut golf IV tdi mot new beetle... Byt mot en golf IV bensinare istället om det är skälet till bytet.

4

Lite så är det.. det är den typiska bilen för en förskole/lågstadie lärarina.  ICQ/ab 

... haha
är det bara jag eller denna har väl fått en brutal "Tjej" stämpel?=)

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

5

New Beetle är så sjukt ful och omöjlig att få snygg...

Jag vill ha en. ICQ/ab

http://farm5.static.flickr.com/4149/5009833460_a5813e9df0_b.jpg

Mera känd som jb...

6

Tanken är att byta till bensin.. Men känner att just Golf 4an känner jag mig småless på, ska vara om man sparar sig ett tag till och köper en Golf 5a eller en Golf 4 v6 4-motion isånnafall, den kan man ju dra husvagnen med också ICQ/ab

Att den drar blickar till sig och folk tycker att man är en förskolefröken är bara ett plus! Kan man gå runt med en kepa som är i tigermönster och en skärm som har krokodilstruktur så kan man nog åka runt i en Beetle !   ICQ/af
Den nyare modellen är ju klart riktigt snygg i min mening! Dock är prislappen för hög tycker jag! Tänkte mig en bil kring 20-30.000 ungefär då jag tänkte använda den som slit och släng bil.
Det är alltså en Golf 4 i en "tuff" förpackning? Samma bottenplatta, framvagn osvosv? Så man vet ungefär vad man väntar sig för bekymmer? ICQ/ab

Roligt med synpunkter, tar gärna emot fler! Måste ju vara någon på detta forum som äger en new beetle och kan spotta ur sig en och annan kommentar om denna modell  ICQ/ad

7

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/53/5315253527.jpg
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=3

En RSI kan ju se rätt trevlig ut...

--Original är för dom med dålig fantasi--

8

jag själv personligen tycker beetle:n mellan 98-03 är bra mycket snyggare än dom nyaste som kommit.  ICQ/ab

farsan hade en 2.0 -00 som vad jag kom ihåg funkade bra , visst aningen trång men det gick hela vägen från Värnamo till Rättvik men syrran bråkandes i baksätet på semester  Default/lol  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

9

Häftig ICQ/ab Synd att det inte är en äkta RSI.

10 Senaste redigerad av gonzo74 (2015-02-09 03:01:55)

Jag har nyttjat dotterns beetle under vintern, tjejbils gliringarna ÄR ett faktum haha.

Annars funkar den bra tycker jag, är en 2,0 ingen raket men funkar, hyffsad bränsle ekonomi o går faktiskt att köra om med.

Men som det skrevs innan, KOLLA trösklarna i bakkant !!! Litet lastutrymme bak o kolla/känn så kopplingen känns bra,

I övrigt tror jag inte modellen bjuder på några större överraskningar än andra bilar i samma prisklass.

Bara (som vid alla bilköp) kolla runt, åka o prova några olika, bilda sig en egen uppfattning o köpa den som känns bäst. 

Som extra bil för två tycker jag den borde funka bra.

11 Senaste redigerad av Edström (2015-02-09 08:05:46)

Tyckte om vår, och som fler skrivit tycker ja den påminner mycket mer om originalet.. Dessutom är de ju häftigt att åka en remake på den bil vi har som hobbyfordon gjort av samma tillverkare! Elhissarna är som på alla golf en återkommande överraskning när rutan rasar ner, speciellt på vintern när listerna frusit och plastfästen till vajrarna är spröda.
men "lätt" att fixa . senn får du med dig två matkassar i bagaget men som andra bil är ju utseendet på gagareuppfarten viktigare. Så jag säger köp!

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

12

Roligt att ni delar med er av egna erfarenheter!  ICQ/ab
Lutar emot att jag provar modellen.. får kolla runt lite!

13

den är ju lite unik att köra då man sitter långt från framrutan så a-stolparna kommer i sikt fälltet annars gillade jag min

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

14

Såg av en händelse att det fanns en 1,8 T på blocket, inte jättevanliga o säkert trevligare än 2,0:orna.

Fanns lite fix.... hörde jag någon säga prutmån  ICQ/ad

15

När vi skulle köpa en så fick vi rådet att välja en senare bil med 1,6 liters motorn som inte är mycket svagare men klart bränslesnålare än 2,0'an.
Det blev till slut en 07'a som är faceliftad och ser i mitt tycke mycket bättre ut än ursprungsdesignen.

Bilen är en Cab och det som krånglat är en microbrytare (i dörrlåset) som ger signal att sänka rutan lite när man öppnar, ny kista a 2500kr... katjing... nu är andra sidan på G.  ICQ/am

Sen gav en fönsterhiss vajrer upp för en månad sedan, ja vi kör med cabben hela året och det funkar KANON.
Nya vajrar 350kr från Tyskland + seriös steg för steg info film på YouTube...... 4 timmar senare var det igång igen.  ICQ/ag

På det hela en värdelös schoppingbil, cabben har mindre baklucka, men som andra bil mot en Volvo kombi är den skitrolig att köra.... även om den är röd och en frisörsbil.....  ICQ/ae

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

16

Har nu skaffat en ersättningsbil för min Golf TDI. Blev rena motsatsen, en Passat 1.8t -2000 som är pedantskött och en ägare innan mig ICQ/ab Men får tacka för alla läsvärda inlägg ni gjort!