Äh vafan du har ju en hel kaross att fixa också 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor Panel -54
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Haha Nee, den är ju rostfri 
Ett stycket icke rostig dock bulig plåt
Får duga!
Bestämde mig för att kapa bort resten också, va lite tunt där!
Det mörka partiet i främre delen ser värre ut än de är, är grunda gropar som blivit efter stötfångatfästena. Skuggar mer på bilden, men det får vara kvar.
Även denna sida blev lagad, hann inte svetsa klart då jag fortfarande är i garaget & vill hem innan midnatt 

fyfan, det blir ju bra!! Kom och hämta jiggen 
Kom & lämna Hellberg
Såg likadant ut på denna ska också innan jag kapade loss lite mer 

Hittade ett lämpligt rör att bocka en plåt runt 

Filade ner den lite till så jag fick en bättre glipa, och ja - jag kapade även bort den övre rutan, skulle kunnat förlängt bågen & bockar till den i överkant men va lite snabb i agerandet så kapade till en liten fyrkant bara

fan så vackert

Med tanke på hur fint jobb du gör på chassit så kan jag knappt vänta tills du ska börja ordentligt på karossen.......tur att det inte dröjer så länge med detta tempot 
Snyggt!
Dags att komma på besök snart igen tror jag.... 
Tackar'!!
Jag gör så gott jag kan av den tid jag har
dvs begränsat med tid då man även har familjen att tänka på, så de gäller att vara effektiv under garagetiden & hitta en lämplig balans mellan noggrannhet & effektivitet! Inte gå ner på detaljnivå
Chassiet ska fan vara klart när vi firar 1år (jag & bussen dvs!) 17e Maj! Helst även på hjul givetvis
Garagebesök är alltid välkomnat! Är där varje tisdagkväll & varannan torsdagkväll 
Chassiet ska fan vara klart när vi firar 1år (jag & bussen dvs!) 17e Maj! Helst även på hjul givetvis cool
Det tycker jag låter som en bra tanke...man skall ha realistiska deadlines!!
Själv äter jag tårta av tradition den dagen sedan nu över 51 år..... liksom norrmänen som också firar, av en annan anledning
Så bara jobba på med dit lagom arbete, som jag personligen tycker e helt riktigt och bra ! 
Chassiet ska fan vara klart när vi firar 1år (jag & bussen dvs!) 17e Maj! Helst även på hjul givetvis cool
Det tycker jag låter som en bra tanke...man skall ha realistiska deadlines!!
Själv äter jag tårta av tradition den dagen sedan nu över 51 år..... liksom norrmänen som också firar, av en annan anledning![]()
Så bara jobba på med dit lagom arbete, som jag personligen tycker e helt riktigt och bra !
Haha Jajo, får hoppas jag sitter & firar med en tårta då jag med 
glöm inte borra dräneringshålet på undersidan 
Blir kanon bra, o schysst tempo.
nästan så man fäller en tår!
Blir bra detta... För mycket bilder kan det inte bli.. Det än nu dom skall tas sedan e det försent.... 
Trevligt med ett besök i ert garage förra veckan, många fantastiska projekt fick jag och min bror se! lycka till
Tackar! Alltid kul med besök 
Dagens balkbyte! Halvkasst durkslag..
Som ni ser så är detta två plåtar som ligger på varandra, troligtvis för en enklare produktion när de väl begav sig. 
Jag hoppade över det lilla steget & gjorde det av en hel plåt istället. Känns som det kvittar ingen jävel kommer se det ändå
utöver alla som läser detta! 
Hittade även en lämplig plåt som hade en rilla att kapa/svetsa över
Fick nu även dit inre frontskinnet, men drog bara några punkter då det ev måste justerad när den ska paras med karossen
Snart är det maj!
blir bra det där! 
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor Panel -54
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.