Fantastiskt, skulle vara kul att veta hur dessa bilar ser ut idag. Tack att du delar med dig.
Mvh Mikael
4 2015-01-30 19:29:39 Senaste redigerad av Silverbug (2015-01-30 19:33:06)
Djäklar va rätt många hjul satt i hjulhusen innan folk började extrem-korta framvagnar. Kanske inte så praktiskt om man vill åka riktig lågt men snyggt
.

Djäklar va rätt många hjul satt i hjulhusen innan folk började extrem-korta framvagnar. Kanske inte så praktiskt om man vill åka riktig lågt men snyggt
.
x2...!!! 
Det var bättre förr:-)
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Man tycker att modet stått still sedan 2000-talet. Nästan samma frisyrer och kläder. Och samma sak med bilarna.
Men när man ser kort på folk från slutet på 1990-2000 så är det ändå en del som har förändrats. Och samma sak med bilarna 
Den röda ovalen ovan såg ut så här sist jag såg den: http://lowlightkaizen.blogspot.se/2013/ … rsedd.html
dn har bytt ägare ett par gånger sedan jag hade den.
Insta: @tob_356
9 2015-02-01 19:33:21 Senaste redigerad av rogga (2015-02-01 20:42:12)

ser ut så här....
nylackad....
och bilen brevid ser ut så här...

och den sista har inte växt upp än...

hahahaha
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

... me like!! 
In America you drive on the parkway and park on the driveway...
oooh va många gulá de fanns på den tiden...... 
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
hahahaha
Får man gissa att det spelas luftgitarr till Judas... 
Det var bättre förr:-)
Ja på sätt och vis var det så. Om inte annat var det fler som höll på med luftkylt då. Byggstilar fanns det ju gott om och jag upplevde det som att fler byggde genomarbetade bilar då. Sen är ju inte kvantitet samma sak som kvalitet.
Hursomhelst är det här med VW något så fantastiskt kul, även nu 30 år senare! 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
15 2015-02-03 22:57:49 Senaste redigerad av Volkmaster (2015-02-04 09:57:31)
hahahaha
Jasså!
Tur man tittar in ibland så man ser hur snacket går 
Den gröna ovalen med Fuchskopior (4:e sista bilden i första bildserien) ägde jag i somras
efter att ha stått undanställd i Stockholm i åratal.
Besiktade och provade sedan 2275:an jag sålde
till Viktor och tog en sväng till VW-open i Finland i maj.
Vid ett besök på västkusten i Juli träffade jag på en bekant till
killen som ägde den 17 år tidigare.
Det slutade med att han köpte tillbaka den (utan motor)
Kändes bra 
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
JimmyEriksson skrev:hahahaha
Får man gissa att det spelas luftgitarr till Judas...
Du Kan ha rätt...
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
Bilden längst ner på den metallicgröna 53:an med chromade Dalhems
loggor på sidorna är dansken Lars Holmer från Copenhagen Air Coolers.
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Kul!
Det var jag som byggde den bilen 91-92! Utgick från en rensad oval, köpte fuchsen mm i Kalifornien, lade i soltaket, rostlagade och lackade VW Pacific.
Bilen hade flera olika motorer under min ägo, men såldes med en standard 1600 till samma person som nu äger den
JimmyEriksson skrev:hahahaha
Jasså!
Tur man tittar in ibland så man ser hur snacket gårDen gröna ovalen med Fuchskopior (4:e sista bilden i första bildserien)
ägde jag i somras.
Den stått undanställd i Stockholm i åratal.
Besiktade och provade sedan 2275:an jag sålde
till Viktor och tog en sväng till VW-open i Finland i maj.Vid ett besök på västkusten i Juli träffade jag på en bekant till
killen som ägde den 17 år tidigare.
Det slutade med att han köpte tillbaka den (utan motor)Kändes bra
Boulevard Bomber! En gammal favorit 





































