1 Senaste redigerad av Ripa (2015-01-31 11:06:41)

Hejsan!

Är på gång med att byta takpanelen i min T3a...

Problem med att hitta board  3 mm som är bredare än 1220 mm (fattas ett par tre fyra cm)

Bor själv i Norrköping

Uppskattar om någon har tips om var att få tag på detta material..

Har varit på de flesta vanligt förekommande detaljist handlarna... men inte där...

/Ripa

2

Konstigt. Här kan man på en virkesaffär som tillhör kedjan BoList köpa hård board, det vi förr kallade masonit, med måtten 1225 x 2450. Kollade måtten på dem som jag har på mitt "lager"...

Gubbjävel; dvs originalfantast

3

Hej,Hade samma problem för ett tag sedan i min t3:a ICQ/ac Det slutade med att jag beslutade att lägga panelen åt andra hållet och ha en list över skarven
blev faktiskt ganska bra ändå ICQ/ab

4

Sellis.... vill ju helst inte göra så då jag enbart vill ha en skarv...

Finns en tanke med det då jag tänkte lacka om dessa två med separata motiv på mitten takdels- och den bakre boarden...

Ingen som har något förslag om var man skulle kunna få tag på bredare board ?!

Har även försökt få tag på boardtillverkare... inget ännu

Finns det inte att köpa färdiga takdelspanel likt det finns att köpa panel på sidorna på vissa sidor som ex JK

/Ripa

5 Senaste redigerad av Kurtivan (2015-01-31 13:23:45)

Jag hade ju ett förslag ICQ/ab

Har du kollat med Kolmårdens Byggtjänst AB, de tillhör ju BoList-kedjan?

6

var bor du ripa?

Galet par med motorintresse. T3  Dj Aut med förhöjt tak av reimosnitt Byggd 2003 med delar från äldre buss.

7

Norrköping enligt inlägg #1

8

he he  blindstyret. köper mina skivor på spångbergs i högdalen

Galet par med motorintresse. T3  Dj Aut med förhöjt tak av reimosnitt Byggd 2003 med delar från äldre buss.

9

Ok, tackar... Japp, jag erkänner... jag bor i Norrköping, Peking Östergötland  ICQ/ae

Tack för tipset Kurtivan, slanten trillade inte ner direkt att det var Kolmårdens Byggtjänst du menade...
Ett stenkast från Klockartorpet jag bor till Kolmården... Blir att höra sig för i veckan som kommer..

Det blir värre med Spångbergs i Högdalen med tanke på leverans... Även om jag JoAnna ska kolla upp ditt tips möjligter, lite beroende hur det går i Kolmården...

Mye gott !!

/Ripa

10

Nepp,
Jag har fått svar från Kolmårdens byggtjänst att de inte har board bredare än 1220.
Ej heller Spångbergs i Högdalen (stockholm) hade board med bredd över 1220.
Vidare är Spångbergs grossister och levererar enbart till bygg/snickeri industril

Så vidare tips om Board som är bredare än 1220 eller färdiga takpaneler till T3a 1989 är välkomna...

Innan man desperat i mars går vidare med att finna en annan lösning...

/Ripa

11

Varför board i taket? Jag tänkte limma dämparplattor direkt mot plåten sedan limma någon form av plastmatta eller någonting annat som innertak....varför inte gamla trasmattor eller foton på familjen.......
....låt fantasin o kreativiteten flöda ICQ/ag  Default/yikes  ICQ/ag  Default/yikes  ICQ/ag

Heja på med bygget Ripa

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

12

Förr köpte jag board i 1500/3050,men var då mest antislipyta(till lastrum,släpkärror mm),borde finnas även annat i den dimensionen..dock är sådant alltid beställningssortiment..

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

13

Äntligen en tråd att hoppa gå på...

Kom du ihåg var du gjorde denna beställning...

Tycker att om man frågar något företag med inte det i lagret... så skulle det kännas lite serviceminded att svara "vi har det inte, men om du vill så ska vi kunna fixa hem det till dig..."

Men, men...

Sugen på lite tips på vilka företag som skulle kunna leverera sen sådan beställning...

/Ripa

14

Perstorpskiva finns bredare än 1220mm också. Men vet inte om det finns så tunn som 3mm. Dyrt är det säkert också  Default/hmm

15

Vad sägs om klickgolv?
Blir inga skarvar, o du kan välja typ, färg själv.

16

Jag köper skivmaterial från Fredrikssons trä i Arlöv, Skåne  http://www.fredricsons.com/ .
Vet ej om dom har just det här men kan vara värt att kolla upp då dom har mycket o i många olika storlekar.

17

Bra Bengt!

Kollar upp det via ett mail...

Återkommer med svar..

/Ripa

18

Nu börjar det kännas kritiskt....

Har på mig till mars månad slut att återställa de takpaneler som jag tagit bort för att använda som mall till planerade nya boards..

Men icke, trots att många lämnat tips på var man skulle kunna köpa boards bredare än 1220... (vilket krävs då det fattas ca 5 cm om man använder just 1220 mm

I värsta fall blir det att skarva två gånger istället för en...

De som gjort detta, kom gärna med förslag hur detta gjorts och med vad...(i skarven) samt hur montering då gjorts med tre skivor istället för 2 ?!

/Ripa

19 Senaste redigerad av peterpeter (2015-03-11 22:27:32)

vad är det för längd då? CEOS i Norrköping har 3mm björkplywood som är 1525x1525... dom har även 3mm MDF-board av lite olika utseende i måtten 2800x2070, iofs en grossist, men du kan ju alltid fråga!

20

Tag kontakt med en inredningssnickerifirma så hjälper de dig att hitta en grossist och säkerligen att beställa vad du vill ha så du kan hämta det där.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

21

Tack för tipset Pompejus...

Ska kolla upp finsnickerier i närområdet och dess grossister...

/Ripa

22

Äntligen verkar man ha fått kontakt...
...om det nu går vägen fullt ut!!?

Via Djurbergs i Söderköping har jag fått träff på Board 3 mm med en bredd på 1700 mm

Det ska bli intressant att höra vad de vill ha för att ta hem 2 st skivor från leverantör...

/Ripa  ICQ/ag

23

Skam den som ger sig...

24

Härligt! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

25

ca 200 kr inkl moms per styck

Board / masonit 3mm 1700 * 2400 mm

Best 2 st

Leverans inom en vecka

Tror leverantören deras var Frölander el liknande.

Jag beställde skivorna via Djurbergs i Söderköping, en Weydes affär

/Ripa