Trevligt med färg ! 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw DH-75
Trevligt med färg ! 

Snyggt! 
Tjusigt! Nu börjar det roliga 
Å så vackert 
Tack ska ni ha..! De blir nog bättre när detaljerna kommer på plats å man får helheten...! Men nu kliar det i fingrarna, nu börjar det roliga som sagt... 
så jäkla gött med ny lackat!! Snyggt 
Blir ju bra de där 
Har kört på hårt denna vecka med å spruta grund å slipat å spacklat på
Lemmar, galler å krokar hit å dit..!! E redigt less på sådana jobb nu..!!! Men ikväll blev jag äntligen färdig med sketgörat, så nu e alla grejer i bilen å ska sedan lämnas till lackeraren imorgon..!! Hallelujahmoment....! :D
Så ikväll gjorde jag en redig storstädning av garaget å täckte av bilen å ställde den till rätta så nu, de e nu det roliga arbetet äntligen kan börja..!! Montering :D :D
Tror de e rätt bra att bilen får stå lite efter lackering, så jag börjar på med montering på måndag, kunde inte låta bli å sätta dit lycktorna men men..:) ihelgen blire jobb utomlands, eller ja, i malmö vare visst..:) trevlig helg boys..!!!
Ser bra ut.. finlirsskruva är alltid roligt 

Pillat lite i garaget idag med allt möjligt, fick bla upp lite dämpningskivor..!! Gjorde verkligen susen det...:) även målat i utrymmet där tanken ligger..
Imorgon blire å börja på med instrumentpanelen som ska få sig lite fin färg på sig..! Bäst å passa på nu innan man sätter i framrutan..!!
Fint som snus !
Ska sätta dämpmatta i mina väggar och dörrar jag med.. 

Mmm,riktigt trevligt..förstår att du har svårt att hålla dig med att plocka på.. 
det är friskt vågat att spackla över kaross-skarvarna
Ja de är verkligen å rekommendera..!! gjorde underverk..:) ska sätta i taket också om jag vågar, vill ju helst att de inte ska åka ner på undertaket om de e varma dagar ute i sommar, fast de skivor jag har satt sitter verkligen som berget så tror att de inte ska vara några problem...!!
Snyggt som bara den...
Sätt lite extra klister på de du sätter i taket. stötigt om dom lossnar.. Typ PL400
Konstruktionslim PL400: Klassiskt lufthärdande konstruktionslim som limmar de flesta material inom och utomhus.
Användningsområde Limning av- och mot board-, plywood-, trä-, spån-, gips- och glasfiberskivor. Skarvar i takrännor. Fäster utmärkt mot trä, galvaniserat stål, aluminium, plåt, kakel, styv PVC, eternit, betong, puts och sten. Ej lämplig för cellplast och "feta" plaster.
Okej, tack för tipset..!! Ska kolla upp det där limmet om det kan vara något.... 
Jahopp, idag har de blivit lite gjort i garaget..!
Har dämpat färdigt bilen och även isolerat med liggunderlag på det i hela bilen..! Blev verkligen bra måste jag säga.. Bilen är längre inget eko i utan dämpat å fint sound..
Har slipat till å målat tanken oxå, även monterat tillbaka den efter att det hade torkat. Skruvat tillbaka bältesrullarna och annat smått å gott så idag var de en riktig najsig dag helt enkelt...!!
Här var det dåligt med uppdatering ser jag..:) men jag har inte legat på lat sidan utan de har väl hänt lite iallafall..
I söndags ringde lackeraren å sa att jag fick hämta mina grejer för de var färdiga:) dörrar, lemmar och massa små grejer hit å dit var lackade å fina..!
Å igår måndag så började jag på med innertaket, har gått å sneglat på det under renoveringstiden hur katten jag ska få te att., men jag gjorde som så att jag tog med mig ett par kakellister från snickaren jag jobbade med å la den som en kant, ville ha den bredaste han hade, 12 mm..sedan spände jag en masonitskiva emellan å figursågade innan den passade helt hundra, sen idag så limade jag fast duken å skar till, å pricken över i:et så la jag mina ledlister uppe på kakellisterna, det var därför jag ville ha dom bredaste kakellisterna.... Å dom dimras ju givetvis..!!
Så nästa ryck blir på torsdag med något annat skoj å pilla med....
Ha de fint vänner...!:)
Snyggt !
Mycket läckert !!
Blev bra! 
Tack så mkt..! De blev rätt bra, tänkte ha samma tyg på dörrsidorna inne, får se om det går å få te lite vettigt..
!!
Igår började jag på med dörrsidorna..! Kapade till nya masonitskivor till Dörrarna och sidorna inne i hytten. La lite stoppning emellan masoniten och duken så det blir nog ganska bra när det blir färdigt.!
Satte i framrutan oxå, var en riktigt utmaning må jag säga, tror de e vaselin på alla grejer i hela garaget nu, men tillslut gled den i å la sig där den skulle, rutan alltså..!!
.!!! Fick ta hjälp av farsan som stod å tryckte på utsidan å jag satt å drog i snöret på insidan..!!
När vi ändå var två så hjälptes vi åt å sätta dit kepan oxå..! Så så mkt hann jag denna helg...!
Ha det fint gott folk..!
Pillade färdigt med dörrarna ikväll satte dit gummilisterna på framdörrarna, å de passade fint.! Saknas bara ett handtag som ska beställas bara..!
Började på med mellanväggen oxå, klädde om översta dynan som sitter uppe på väggen och under där satte jag en aluminiumskena och lödde dit en ledlist.. Duger till dom som ska sitta bak..
Boxerville » Projekt » Vw DH-75
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.