1

den ena :

113 101 373 8 W 9

o den andra

113 101 073 W 29

"Den enas skrot är den andras guld, säger jag som letar skrot" <-- Jag i ett nötskal... ICQ/ab

2

Org 1600dp

Learning by experience is a great way to spend money...

3

ok, tack, till salu, billigt om nån behöver

"Den enas skrot är den andras guld, säger jag som letar skrot" <-- Jag i ett nötskal... ICQ/ab

4

Är intresserad om dom är sprick fria.
Kolla mellan ventiler bruckar spricka där

5

ska ta en titt

"Den enas skrot är den andras guld, säger jag som letar skrot" <-- Jag i ett nötskal... ICQ/ab

6

Tar man två "udda" DP-toppar kan det skilja en hel del i gjutning (utformning av förbränningsrum och cc...)...

-Försök hålla ihop paret toppar ifrån samma motor ? -)

"org 1600 DP" säger ingenting, förutom att de inte är 1300:a DP.... (1302/3)

Bästa trimtopparna att utgå ifrån, enligt 70-tals källor som Ebbenäs och boken "How to hotrod VW" var väl 1600 TLE

7

mettis skrev:

Tar man två "udda" DP-toppar kan det skilja en hel del i gjutning (utformning av förbränningsrum och cc...)...

-Försök hålla ihop paret toppar ifrån samma motor ? -)

"org 1600 DP" säger ingenting, förutom att de inte är 1300:a DP.... (1302/3)

Bästa trimtopparna att utgå ifrån, enligt 70-tals källor som Ebbenäs och boken "How to hotrod VW" var väl 1600 TLE


fattar ingenting av vad du menar. jag hittade topparna i tunna med andra delar.

"Den enas skrot är den andras guld, säger jag som letar skrot" <-- Jag i ett nötskal... ICQ/ab

8

mettis skrev:

Tar man två "udda" DP-toppar kan det skilja en hel del i gjutning (utformning av förbränningsrum och cc...)...

-Försök hålla ihop paret toppar ifrån samma motor ? -)

"org 1600 DP" säger ingenting, förutom att de inte är 1300:a DP.... (1302/3)

Bästa trimtopparna att utgå ifrån, enligt 70-tals källor som Ebbenäs och boken "How to hotrod VW" var väl 1600 TLE

Varför är 1600 TLE bättre?

9 Senaste redigerad av PPRMicke (2015-01-29 11:15:51)

Bubbelboy skrev:
mettis skrev:

Tar man två "udda" DP-toppar kan det skilja en hel del i gjutning (utformning av förbränningsrum och cc...)...

-Försök hålla ihop paret toppar ifrån samma motor ? -)

"org 1600 DP" säger ingenting, förutom att de inte är 1300:a DP.... (1302/3)

Bästa trimtopparna att utgå ifrån, enligt 70-tals källor som Ebbenäs och boken "How to hotrod VW" var väl 1600 TLE


fattar ingenting av vad du menar. jag hittade topparna i tunna med andra delar.

Det som jag tror mettis menar är

Att typ förbränningsrumen kan vara olika  stora och utformningen om  det är ett udda par
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

10 Senaste redigerad av PPRMicke (2015-01-29 11:15:16)

TobiasL skrev:
mettis skrev:

Tar man två "udda" DP-toppar kan det skilja en hel del i gjutning (utformning av förbränningsrum och cc...)...

-Försök hålla ihop paret toppar ifrån samma motor ? -)

"org 1600 DP" säger ingenting, förutom att de inte är 1300:a DP.... (1302/3)

Bästa trimtopparna att utgå ifrån, enligt 70-tals källor som Ebbenäs och boken "How to hotrod VW" var väl 1600 TLE

Varför är 1600 TLE bättre?

Gjut nr 311 på dom som  lite skilnad på utformningen i förbrännings rumet lite mer matrial i kanalen på 1-4 vid tändstiftet
kanalen är lite rakare oxå  ICQ/ab
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

11 Senaste redigerad av Bubbelboy (2015-01-29 14:14:18)

http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/IMG_0779_zpsg9ozdvkd.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/IMG_0781_zpscy4kgoro.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/IMG_0782_zps7xxjigsz.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/IMG_0783_zps1zvgvi4v.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/IMG_0784_zpsw1qnllk7.jpg

tagit bilder efter  bästa förmåga. ev kan jag försöka tvätta av dom, för att sen, med lite tur, få  blästrade, men inget jag kan lova. hämtpris, 500kr. ska de skickas, lite dyrare....nås på 072 542 61 63

"Den enas skrot är den andras guld, säger jag som letar skrot" <-- Jag i ett nötskal... ICQ/ab