Nej fälgarna tänkte jag på! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Historien om split -50an som fick sätta livet till.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nej fälgarna tänkte jag på! 
körde 100 meter på tomten idag. När jag hade kört in den i garaget osade det bränt under bagageluckan.. helvete tänkte jag men då var det hasighetswiren som var kok-het. Brände mig t.om när jag la handen på den.. lustigt eftersom det inte blivit så förut! Körde som sagt max 100 meter och körde bara ca 20km/h.... väldigt lustigt
Lite OT kanske men ett minne från A-traktor tiden kom upp när är jag läste om varm hastighetsvire.
Under några dagar så tog min A traktor eld i underredsmassan ett flertal gånger, tog en hel del tid att felsöka vad som var felet men det slutade med att en lös strömkabel som jordades på baksidan av hastighetsmätaren som sedan ledde strömmen genom hadtighetsmätar wiren ned under bilen där den låg och skavde mot en plåtren yta som i sin tur gjorde att det tog eld
Lär felsöka det där. Kopplar alltid ur batteriet när jag inte håller på med den 
skulle också tippa på kass jord. h-mätar wiren brukar det jorda genom om det inte finns rätt jord
har lyckas bränna av ett par wirar på det sätter 
Har fått skenan till fönstret. Såg lite annorlunda ut men verkar fungera


Nu sitter det. Glider lite dåligt i skenan men ska försöka smörja upp allting! Nu slipper jag tejpa fast fönstret för att den inte ska ramla ner 
Sen kan ni ju få se lite av inredningen 



Slitet men det finns där! Finns det något bra medel som gör att det ser fräschare ut?
Biltema har skumtvätt som man sprayar på.
någon som har mått på hur baklyktorna ska sitta?
Här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=33147 pratas det mått, men kanske det inte är lika som oval, men borde vara i närheten...
Mall för inpassning av bakljusen ingår om man köper woffes plåtbitar för splitbakljus
Bra grejer, rekommenderas om du vill få dem på plats ordentligt. Hållarna bygger ju en bit inåt, därav försänkningen som splitskärmar har.
plåtbitarna från woffe har jag redan. Får fråga honom då 
Kan det här vara till någon hjälp?

Ja tack! 
Ja, det var ju första bilden i den länk jag gav 
Ja, det var ju första bilden i den länk jag gav
Missade inlägget! 
jaha då var det ju fel iallfall, vet inte om dom är samma men ska få mall av woffe 
Den bilden är för hjärtbakljusen.
Här är rätt för split.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0
Motorn har krånglat en del. Den har inte viljat starta på sistone heller, hostade bara till med startgas! Insåg efter ett tag att blandskruven sitter löst... Den skruvar upp sig själv när motorn är igång! Får byta förgasare!
har verkligen jordfel någonstans. Lampan som visar att en pil är igång lyser ständigt, endå finns det inte ström i pilvredet så man kan inte använda pilarna.. Ligger spänning i hastighetsmätaren så den blir tokvarm när den är ikopplad. Ja vart börjar man??
Lamporna jordas i Pilarna och matas direkt från säkringsdosan.
Och den skall jordas när pilen är utfälld, inte annars.
Vredet är inte inblandat alls, mer än att det fäller ut pilarna med hjälp av den andra kabeln som går till pilen.
Så börja med att lossa kabeln som går till pilen vid lampan på mätaren, då skall lampan slockna.
Gör den det så är det bara att börja leta efter var den kabeln jordas jag skulle lossa kabeln i pilen för att se om lampan slocknar
Lamporna jordas i Pilarna och matas direkt från säkringsdosan.
Och den skall jordas när pilen är utfälld, inte annars.Vredet är inte inblandat alls, mer än att det fäller ut pilarna med hjälp av den andra kabeln som går till pilen.
Så börja med att lossa kabeln som går till pilen vid lampan på mätaren, då skall lampan slockna.
Gör den det så är det bara att börja leta efter var den kabeln jordas jag skulle lossa kabeln i pilen för att se om lampan slocknar
Tack för tipset, måste försöka få ordning på elsystemet till i vår!! Har kommit fram till att torkarmotorn inte funkar som den ska,... händer nämligen ingenting när den för ström! Hört om att det kan vara fett i dom som torkat och håller fast allting? Värt ett försök att öppna iallfall!
Javisst klart värt att öppna.
Rengöring och lite olja och kärlek så går den som ny igen
Lite gjort idag iallafall. Ska byta ut in princip allt i bromsväg, sänka ett hack bak, svetsa i pressningar för bakljusen och renovera hållaren, i med ormbo, byta framvagn och sänkas fram, på med nya däck och fälgar 155 fram och 195 bak lär det bli med raderfälgar. Sedan ska elsystemet göras klart och förgasaren ska bytas, förhoppningsvis hjälper det också! Sen är det snart dags att åka mot fan fest och pålsboda!

Byter ut damaskerna som nästan var obefintliga... Jaaaaaaaa jag vet att dessa inte är så jävla bra men ställer mig inte och särar på lådan nu så det så!
Klämmorna man fick med var ju riksdåliga, bytte ut till vanliga slangklämmor!
Nu sänkt ett hack bak, damaskerna bytta och lite rengjort. Väntar på bromsprylar från up north! Frågan är om jag måste jacka ur svärden, tråkigt att kapa i dom men what to do. Hävarmsdämparna dämpar inte så mycket längre så får nog byta ut till teleskopdämpare. Frågan är om man orkar och hinner göra det innan pålsboda. Har ju faktiskt fler saker att göra än att bygga bd och splitbubbla! En hel lägenhet ska renoveras på sidan av så det tar ju lite tid! Fick på lite underredsmassa och lack på trummorna, man måste ju ha kolsvarta trummor när dom syns bakom fälgarna!

Kan bli bra!
Upplys mig varför inte dom damaskerna är bra?
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Historien om split -50an som fick sätta livet till.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.