Bilder???? vadå??? jag har ju inte gjort något
... pga. kyla snö och andra åtaganden, står ju detta projektet still..
Jag har dock handlat lite assssesoarer
... dvs blandade äldre delar.. låt er inte bli avskräckta av det dåliga kromet/förnicklingen, då det ändå försvinner..
Gammalt Splitt motor rums handtag, med lås utan nyckel .."rat" kvalitet.
Liksom likaledes Splitt torkar armar,
det e ju inte såååååå vilktigt med torkar armar på en cab, så dessa kommer duga. det e inte klokt så små och nätta dom är. med en tunn rund tråd till arm...

Handlade innan, sena oval handtag ,som även dom blir kromlösa.. funderar på att svarva nya knoppar också. och sedan blir det lite andra hyss med dom.....
70 tals handtag e ju så.... stora..

Blinker spakar, det blir av äldre tillbehörs snitt...
Typ, så det ser efterrustat ut...
Troligen...

Ratten.. tja gamla bilar har 3 ekrade rattar,det vet ju alla.. och rattar gillar vi
så en fd. truck ratt, med splittbuss tutknapp får nog duga.. det blir en del modifiering för att få den att passa på axeln.. kanske ev jag gör om knappen.

Hittade en innerbelysnings kåpa/glas i gömmorna , inte vw med kan nog smälta in...

En S formad växelspak, är också inhandlad.. måste säga att jag gillar den snygga formen..lite sensuellt kvinligt över den..

Sedan fick jag ju en leverans i dag... bla. 2 splitt kofångare, i slitet men renoverbart skick ... tanken var att fixa dom, och gjuta av dom.. men fan vet om jag inte gör dom så bra, att jag kan använda dom efter avgjutningen... vi får c...
Det är något speciellt med gammalt stål, det e så tacksamt att svetsa. man märker att kolhalten är mycket högre än i nytt skit.
Så inte omöjligt, att det blir kofångar renovering ,på schemat den närmaste tiden

I en låda, låg också 4 styck kulbults knogjärns gavlar... välgjorda som vanligt
Tack för det Franke.. !!! Det ena paret blir till min buggy, som skall få lite smalare framvagn för att kunna få plats med 7 tum breda revolution fälgar fram.som legat till sig ett bra tag. det andra paret troligen till cabben

För stoooora händer....

ja visst ja...cabben.. Mr "Franke" kom ju.. som lovat. han var ju vänlig och levererade mitt objekt i dag ..stackaren !!! tydligen en ganska så dryg resa... men ja jag betalade för mig .. hoppas hemresan går bra!!
Cabben.. ja just det....
Jag vart ju försjunken i rivning, av min klimatson /"Tält" på mitt garage tillbyggnads projekt.. tills helt plötsligt en (som det såg ut ) Lycklig Franke dök upp på gatan, med en inpackad vw Såååå fiiint med hemleverans av säljaren

Jag hade skottat rent en "ränna " ner vid sidan om garaget i snön, för bubblan, till långtids uppställnings platsen... dvs. till jag har mer garage plats...

Enligt "Franke "skulle inga djur blivit skadade i transporten, eller vitala cab delar blivit förlorade.. (nej han sa inget om djur
)
och det tror jag på, då paketet var väl inpackat i press, spännband och hårnät
..

Säljaren/transportören, i egen trött person...

Lite silvertejp, så blir nog detta tätt igen...

jag vill nog skiktlimma en trä kant till bakkant av karossen, som jag kan skjuta fast det nya cabbtyget i senare. så som på dom äldre cabbarna.. då originalet på en 1302 (bla)bara kläms runt plåtkanten, och inte medger någon justering... men jag ser inte det som ett problem, utan mer som en utmaning.. den stora bakrutan ryker för en *****************

Jag har en plaaaaaan...
Av logistiska skäl, blev cabben sammpackad, med en lös front, vilket gjorde att 2 a stolpar skulle samsas...
Det blev lite speciellt.. men detta får kvarstå, till den dagen, då jag börjar demonteringen..

Oval lysen... jag fick 2 tomma och 2 med glas... bra med reservdelar till min andra oval..

Splitt kofångarna... det e roligt att se,så små och nimma dom är...
fast jag kommer nog behöva en mall ,eller åtminstone, veta djupmåttet på skenorna, för att kunna få till rätt stuk.

Därefter blev det inpackning, och att invänta större bättre mek lokaler...
Observera den Racer röda färgen på frontrunner hjulet, som tittar fram

Nu får ni vänta till jag får mer att visa...
hoppas det var tillräckligt med bilder så ni fattar att i alla fall något har hänt.
/ Michael i den södra delen av landet....
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(