Det där med att svetsa var ju inte lätt !!?
Efter att ha genomgått en timmes prova på svetning på jobbet så lade jag ner några timmars övning på att svetsa strängar på plan yta (Fe 5 mm), svetsade vinklar och tänkte när jag ändå håller på att även svetsa ihop två delar till något som skulle bli förstärkningsplåtar under till RnR soffan så att inte skivan i fronten ska bågna i sängläge när man belastar denna lite för mycket i fel läge (ej då super viktigt med en extrem hållfasthet utan hade nog klarat sig med enbart punktsvetsning på sina ställen. Men varför inte passa på att öva på ytan man har tillgänglig)
Kan väl med nedstående bilder konstatera att inte ens har nått upp till nivå nybörjare. Men som sagt. Det kommer att övas vid flera tillfällen på tjockare typ av svartplåt (för dagen en Mag 2500 med 1 mm tråd enkel puls)
Tänkte senare även släpa ner en VW buss dörr, som jag tänkte skära ut plåt på för att senare svetsa dit igen (med en annan tråd, vad det nu ska vara för något)
Tillämpningsövningsdetalj till VW RnR soffan (tyvärr med lite FÖR lite övning med svetsplåtar innan):

Denna var jag nog mest nöjd med för dagens svetsövningspass:

Finns även fler bilder / text längre ner på nedan länk till Typ2-klubbens projekt tråd:
http://www.typ2-klubben.com/index.php/m … rt-1-april
Ock kanske, när man känner att man behärskar svetstekniken lite bättre så kanske man införskaffar sig en egen svets och vågar sig på lite mer järvare svetsningar på skarpa delar / VWs
Tips och kommentarer mottages gärna till en kanske oslipad diamant vad gäller svetsning, not
/Ripa