Om tipsen blir värdefulla återstår att se.. Men som det verkar nu blir det en salig blandning, men grund tanken e retro look med nyare förhoppningsvis "bättre" mekanik.. Att det inte kommer tilltala alle e nog klart.
E lite kluven i vilken tidsera den skall bli.. 50t eller 54eller 56.. Detta beroende på bakljus nummerplåts belysning..och en del andra detaljer..
Sidorutor blir dead givaavay.. Då jag behåller originalet.. Skulle gärna taksänkt den, men det drar så mycket med sig.. Men har en idee....
Vindrutan blir ju med rakare ovankant..och framkanten på caben följdaktligen lägre.. Sen passar ju inte 1302färdigsytt cab tyg... Så troligen blir det en trä spiklist i bakkant då det blir enklare för mig att kunna sträcka /spika cab tyget då.
Sen e det ju en del andra saker som kommer bli special.. Typ instrumentbrädan som blir en special mix... Uppritad o klar skall kolla mina pappmallar mot instrumentbrädan när den kommer hem.
Bromsar, fälgar blir ju andra.. Stolar blir vag produkt men nyare...
Så en skaplig mix blir det allt....
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(